صفحه اصلی   مشاوره خانواده   مشاوره تحصیلی
تحصیل در خارج ازکشور

وحیدیه نگارشهرخبر

تحصیل در خارج ازکشور

طلاق,مشاور ازدواج,مشاور جنسی,مشاور فردی,اعتیاد,مشاور خانواده,خیانت,مشاور تحصیلی]افسورگی

طلاق,مشاور ازدواج,مشاور جنسی,مشاور فردی,اعتیاد,مشاور خانواده,خیانت,مشاور تحصیلی]افسورگی

تحصیل در خارج ازکشور

طلاق,مشاور ازدواج,مشاور جنسی,مشاور فردی,اعتیاد,مشاور خانواده,خیانت,مشاور تحصیلی]افسورگی

تحصیل در خارج ازکشور

نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روز‌های ۶، ۷ و ۸ مرداد ماه برگزار شده بود.

داوطلبان مجاز می‌توانند پس از دریافت کارنامه خود، نسبت به انتخاب رشته در زمان مقرر اقدام کنند. کارنامه و نتیجه اولیه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org منتشر شده است.

به گزارش مهر، آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روز اول (چهارشنبه ۶ مرداد ماه) آزمون کارشناسی ارشد آزمون ۳۴ رشته شناور و با تعداد داوطلب ۷۲ هزار و ۳۰۶ داوطلب و در روز دوم (پنجشنبه ۷ مرداد ماه) آزمون ۳۴ رشته امتحانی با ۳۰۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب و روز سوم (جمعه ۸ مرداد ماه) آزمون ۶۳ رشته امتحانی و با ۲۵۵ هزار و ۸۳۵ داوطلب برگزار شد.

بیشترین تعداد داوطلبان در گروه آموزشی علوم انسانی با ۴۰۸ هزار داوطلب بود و پس از آن به ترتیب گروه‌های فنی مهندسی با ۱۲۵ هزار داوطلب، هنر با ۴۶ هزار داوطلب، علوم پایه با ۳۵ هزار داوطلب، کشاورزی ۱۴ هزار داوطلب و در نهایت دامپزشکی با ۲ هزار داوطلب قرار داشتند.

دفترچه سوالات کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ در ۹ مرداد و کلید اولیه سوالات آزمون کارشناسی ارشد در ۱۷ مرداد منتشر شد. داوطلبان تا ۲۲ مردادماه ۱۴۰۰ فرصت داشتند با مراجعه به سامانه پاسخگویی اینترنتی (request.sanjesh.org) نسبت به تکمیل فرم «اعتراض به کلید سوالات» / «آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰» اقدام کنند.

ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ هزار نفر خواهد بود.

آن دسته از داوطلبانی که مجاز به‌انتخاب رشته می‌شوند، علاوه بر مشاهده کارنامه‌، ضرورت دارد براساس برنامه زمانی و اطلاعیه مندرج در سایت سازمان، نسبت به مشاهده و دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ اقدام و پس ازمطالعه دقیق آن، نسبت به‌انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل از میان کد رشته امتحانی مجاز و یا دوره‌های مجاز به انتخاب رشته اقدام و نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

گزینش اولیه و نهایی داوطلبان براساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی (لیسانس) با رعایت دیگر ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

استخراج و اعلام فهرست معرفی‌شدگان چندبرابر رشته‌های خاص برای آزمون‌های تشریحی، عملی، مصاحبه، علمی و.... و اعلام اسامی چندبرابر ظرفیت در دهه سوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

شروع انجام آزمونه ای تشریحی و مصاحبه و… ارگان‌ها و رشته‌های خاص از هفته آخر شهریور ماه تا اواسط مهرماه طبق برنامه زمانی که اعلام خواهد شد انجام می‌گیرد.

استخراج و اعلام فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در اواخر مهرماه ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر، آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روز اول (چهارشنبه ۶ مرداد ماه) آزمون کارشناسی ارشد آزمون ۳۴ رشته شناور و با تعداد داوطلب ۷۲ هزار و ۳۰۶ داوطلب و در روز دوم (پنجشنبه ۷ مرداد ماه) آزمون ۳۴ رشته امتحانی با ۳۰۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب و روز سوم (جمعه ۸ مرداد ماه) آزمون ۶۳ رشته امتحانی و با ۲۵۵ هزار و ۸۳۵ داوطلب برگزار شد.

بیشترین تعداد داوطلبان در گروه آموزشی علوم انسانی با ۴۰۸ هزار داوطلب بود و پس از آن به ترتیب گروه‌های فنی مهندسی با ۱۲۵ هزار داوطلب، هنر با ۴۶ هزار داوطلب، علوم پایه با ۳۵ هزار داوطلب، کشاورزی ۱۴ هزار داوطلب و در نهایت دامپزشکی با ۲ هزار داوطلب قرار داشتند.

دفترچه سوالات کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ در ۹ مرداد و کلید اولیه سوالات آزمون کارشناسی ارشد در ۱۷ مرداد منتشر شد. داوطلبان تا ۲۲ مردادماه ۱۴۰۰ فرصت داشتند با مراجعه به سامانه پاسخگویی اینترنتی (request.sanjesh.org) نسبت به تکمیل فرم «اعتراض به کلید سوالات»/ «آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰» اقدام کنند.

ادامه خبر
 آمادگی برای شروع سال تحصیلی جدید

علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در بخش خبری ۱۴ درباره چگونگی بازگشایی سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ تعداد ۱۱ پرژه در نظر داریم که ناظر به موضوع بازگشایی است.

او ادامه داد: در ۱۸-۱۹ ماه گذشته شرایط مختلفی را برای آموزش دانش آموزان در نظر گرفتیم و آموزش و پرورش در اقدامی بی نظیر آموزش مجازی را دربستر شاد فراهم کرد که فرصتی بی بدیل در نظام آموزشی است.

معاون آموزش متوسطه، آموزش و پروش تصریح کرد: در مرحله بررسی شبکه شاد هستیم تا مشکل تعداد زیاد استفاده‌کنندگان از این بستر حل شود. 

او با اشاره به اینکه شروع ماه مهر آغاز فعالیت های علمی در کشور است، بیان کرد: آموزش و پرورش همه ساله تکاپوی جدی برای شروع سال تحصیلی دارد و این رویداد برای دانش آموزان، فرهنگیان و معلمان و کل نظام اجتماعی یک رویداد مهم محسوب می شود.

کمرئی تصریح کرد: فرآیند بازگشایی با پروژه مهر دنبال می شود و مجموعه اقداماتی برای شروع سال تحصیلی را سازمان می دهد و در سال پیش رو هم برنامه هایی در نظر گرفته است.

او ادامه داد: اولویت موضوع در برنامه های یازده گانه، استراتژی آغاز سال تحصیلی اعم از اینکه ترکیبی از روش های حضوری و غیرحضوری باشد یا در برخی از استان ها و مناطق غلبه بر آموزش حضوری باشد یا به تدریج به سمت آموزش حضوری برویم، اصل قرار داد است. اما اصرار و الزام به این نیست که در هرشرایطی به سمت آموزش حضوری گرایش پیدا کنیم.

معاون آموزش متوسطه تاکید کرد: آموزش های ترکیبی می تواند ما را به سمت مصالح جامعه و ایمنی دانش آموزان سمت سوق دهد، همچنین باید سازمان مدارس را برای ارائه خدمات آموزشی آماده کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: فناوری های مورد استفاده در روند آموزش مجازی و .. از جمله محورهای کار است همچنین باید شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی مورد توجه باشد و این مدرسه با فراگیری 98 درصدی از مهر کار خود را به طور رسمی آغاز می‌کند.

کمرئی تصریح کرد: به مسائل بازگشایی مطلق نگاه نمی‌کنیم، آنچه بر هم اقدامی تقدم دارد، ایمنی دانش آموزان است. در آموزش و پرورش به یک ملازمتی بین حق ایمنی، سلامت، حق دانش آموز و آموزش نگاه می‌کنیم.

ادامه خبر
شرایط تحصیل در سوئد

انتخاب مکانی برای تحصیل در خارج از کشور ممکن است بزرگترین تصمیم زندگی شما باشد. از این رو، هر چیزی مرتبط به این تصمیم، باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد. کشور سوئد کشوری فوق العاده محبوب برای تحصیل است. این کشور میان پیشتازان جهانی در آموزش عالی قرار دارد و بخشی از شهرت خود را مدیون سیستم آموزش مستقلش است که در آن زمان کمتری به آموزش از طریق مربیان و زمان بیشتری به مطالعه ی گروهی و مستقل اختصاص داده شده است. به عبارت دیگر آموزش عالی سوئد، گزینه ای عالی برای پرورش مهارت های فردی همراه با آزادی و مسئولیت پذیری می باشد. تعداد دانشجویان بین المللی که در حال تحصیل در دانشگاه های سوئد می باشند، روز به روز در حال افزایش است.

نظام آموزشی

تحصیلات پیش دانشگاهی

كودكان‌ از 6 سالگی وارد دوره‌ آمادگی می‌شوند. آموزش‌ رسمی و اجباری كشور سوئد از هفت سالگی آغاز می‌شود و 9 سال‌ طول‌ می‌كشد. در اين‌ مدت‌ دانش‌آموزان‌ با محيط‌ و نحوه‌ آموزش‌ آشنا می‌شوند و زبان‌های سوئدی و انگليسی، علوم‌ اجتماعی، علوم‌ طبيعی و رياضيات‌ را می‌آموزند. در طول‌ تحصيلات‌ اجباری، دانش‌آموزان‌ بدون‌ امتحان‌ به‌ كلاس‌های بالاتر می‌روند و فقط‌ در سال‌ پنجم‌ و نهم‌ در امتحان‌ شركت‌ می‌كنند كه‌ برای ارزيابی نظام‌ آموزشی اجباری در سوئد است.از 16 سالگی دانش‌آموزان‌ وارد دبيرستان‌ (Gymnasieskola) می‌شوند و در سه سال‌ دروس‌ نظری و عملی را می‌گذرانند. دروس‌ عمومی كه‌ در همه‌ برنامه‌های آموزشی مشترک است، شامل‌ زبان‌های سوئدی و انگليسی، مدنيت، تعليمات‌ دينی، رياضيات، علوم‌ طبيعی، تربيت‌ بدنی، هنر و بهداشت‌ است.در پايان‌ دوره‌ 3 ساله‌ تحصيلات‌ دبيرستان، دانش‌آموزان‌ در امتحانات‌ نهايی كه‌ برای هر درسی جداگانه‌ برگزار می‌شود، شركت‌ می‌كنند كه‌ تنها آزمون‌ اين‌ دوره‌ است.در سوئد، مركز ملی آموزش‌ (Skolverket) ارزيابی دبستان‌ها و دبيرستان‌ها و همچنين‌، تبيين‌ دروس‌ و نظام‌ آموزشی را به‌ عهده‌ دارد.

تحصیلات دانشگاهی

‌تحصيلات‌ دانشگاهی در دانشگاه‌ها و مؤ‌سسات‌ آموزش‌ عالی امكان‌پذير است. در سوئد 70 مركز آموزش‌ عالی زير نظر وزارت‌ آموزش‌ و علوم (‌Ministry of Education and Science) فعاليت‌ آموزشی و پژوهشی دارند كه‌ شامل‌ هشت دانشگاه‌ جامع، 18 دانشگاه‌ و مؤ‌سسات‌ آموزش‌ عالی تخصصی و غيره‌ هستند. دفتر ملی پذيرش‌ دانشجو (VHS) كه‌ دانشگاه‌ها و مراكز آموزش‌ عالی تأسيس‌ كرده‌اند، فقط‌ مسئول‌ پذيرش‌ دانشجو در سطح‌ كارشناسی است. داوطلبان‌ ورود به‌ تحصيلات‌ عالی بايد شرايط‌ خاصی را كه‌ دانشكده‌ مربوط‌ دارد، احراز كنند. تحصيلات‌ دانشگاهی در كشور متناسب‌ با تحصيلات‌ ديپلم‌ دبيرستان‌ است، بنابراين‌ گرايش‌ ديپلم‌ در انتخاب‌ رشته‌ دانشگاهی اهميت‌ زيادی دارد. در كشور سوئد برای پذيرش‌ دانشجو در صورتی كه‌ متقاضيان‌ يک رشته‌ بيشتر از گنجايش‌ دانشكده‌ مربوط‌ باشند، نمرات‌ دروس‌ دبيرستان‌ يا نمره‌ آزمون‌ سراسريی دانشگاه‌ها كه‌ البته‌ شركت‌ در آن‌ داوطلبانه‌ است، ملاكک پذيرش‌ دانشجو است. آزمون‌ سراسری مراكز آموزش‌ عالی به‌ منظور ارزيابی نظام‌ آموزشی در سوئد و معلومات‌ و توانايی‌های عمومی متقاضيان‌ به‌ عمل‌ می‌آيد.

تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس

طول دوره ی تحصیلی در دانشگاههای سوئد 3 الی 4 سال است.  دروس در این مقطع اکثرا به زبان سوئدی ارائه می گردد و تسلط افراد به زبان سوئدی برای تحصیل در این مقطع الزامی است . شروع ترم ها در ماه های ژانویه و سپتامبر می باشد . برای تحصیل در مقطع کارشناسی مدرک زبان در سطح ایلتس ۶ مورد نیاز است.یکی از مزیای شرایط تحصیل در سوئد این است که پس از اتمام تحصیل در این کشور شرایط شغلی برای فارغ التحصیلان مهیا شده و می توانند به راحتی مشغول به کار شوند. دانشجویان در مقطع لیسانس در دانشگاههای سوئد می توانند به مدت ده ساعت در هفته کار کنند و به ازای آن برای هر ساعت به طور متوسط بین 8 تا 10 یورو دریافت کنند که طبیعتا می تواند هزینه های زیادی از زندگی و تحصیل آن ها را پوشش دهد.

تحصیل در سوئد در مقطع فوق لیسانس

کشور سوئد از جمله کشور هایی است که تحصیل فوق لیسانس در آن می تواند مزایای زیادی داشته باشد. اول اینکه امکان کار و شغل بعد از تحصیل مقطع فوق لیسانس به طرز قابل توجهی مهیا است و همین باعث می شود که تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد متقاضیان زیادی داشته باشد دوم اینکه افرادی که در سوئد مقطع فوق لیسانس خود را بخوانند و مدرک خود را از یکی از دانشگاههای سوئد بگیرند شانس بیشتری برای قبولی در مقاطع بالاتر دکتری در همین دانشگاههای سوئد را خواهند داشت. این یک سوی مثبت تحصیل در سوند در این مقطع است و از سوی دیگر تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاههای سوئد به منظور اشتغال فرد دانشجو است بدین معنی که فرد دانشجو در حین تحصیل مبلغی را به عنوان حقوق به صورت ماهیانه دریافت خواهد کرد.

طول دوره ی فوق لیسانس در سوئد یک الی دو سال است. روس در این مقطع هم به زبان سوئدی هم به زبان انگلیسی ارائه می گردد . شروع ترم ها در ماه های ژانویه و سپتامبر می باشد . تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد مستلزم داشتن مدرک زبان در سطح ایلتس ۶.۵ می باشد. دانشجویان مقطع فوق لیسانس در سوئد امکان 20 ساعت کار دانشجویی در هفته در خلال تحصیل را خواهند داشت که می تواند برای هزینه های زندگی دانشجویان کمک کننده باشد.

تحصیل در سوئد در مقطع دکتری

طول دوره دکتری در کشور سوئد ۴ تا ۵ سال می باشد ، دروس در این مقطع به دو زبان انگلیسی و سوئدی ارائه می شود برای تحصیل در مقطع دکتری مدرک زبان در سطح ایلتس ۷ مورد نیاز است هم چنین معدل فرد متقاضی باید در رده A  باشد. دانشجویان در حین تحصیل ۳۰ ساعت در هفته حق کار پاره وقت را دارا می باشند .به خاطر تسهیلات ویژه ای که کشور سوئد برای دانشجویان مقطع دکتری قائل است از دادن هزینه هایی به صورت ماهانه و حقوق طور برای ساپورت مخارج تحصیلی و زندگی دانشجو گرفته تا امکانات دیگر خود دانشگاه و مهیا کردن آینده ی شغلی مناسب برای دانشجویان، همواره تحصیل در سوئد در مقطع دکتری متقاضیان زیادی داشته است.تحصیل در سوئد در مقطع دکتری به دو صورت پرداخت شهریه و امکان گرفتن بورسیه های تحصیلی با فراهم کردن شرایطی خاص، وجود دارد.

ادامه خبر
قوانین تحصیل در کانادا

قوانین تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا با توجه به دانشگاه های سطح بالای این منطقه و کیفیت بالای آموزشی مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است. برنامه ی نظام آموزشی دولت کانادا به طوری برنامه ریزی شده است که چشم انداز ده ساله ایی را برای آینده ی آموزشی این کشور ترسیم و طراحی شده است از طرف دولت مردان و سیاست گذاران دولت کانادا به نحوی که برنامه ریزی های جزیی و سیاست های کلی تمام تمرکز خود را بر روی آموزش معطوف کرده اند و هدف خود را آموزش استعداد های برتر چه داخل کانادا و چه برای مهاجرین در نظر گرفته اند و این برنامه را برای آموزش مهاجرین و تبدیل کردن آنها به یک نیروی متخصص که از داخل کانادا تربیت شده است سوق دادند و به طور کلی آینده را برای استعداد های برتر مهاجرین در نظر گرفته دولت کانادا ، نظام آموزشی کانادا یک نظام آموزشی برتر در امر پژوهش و آموزش عملی است و فارق التحصیلان از کالج ها و دانشگاه های کانادا معمولا وارد بازار کار و دانشگاه ها میشوند و این قدرت بالای نظام آموزشی این کشور را نشان میدهد. نظام آموزشی کانادا به سطوح مختلفی تقسیم می شود مانند دیگر نظام های آموزشی دیگر ، آموزش ابتدایی و متوسطه کاندا از لحاظ رتبه بین پنج کشور برتر دنیا به حساب می اید و در کشوره ای انگلیسی زبان رتبه یک را به خود اختصاص داده است و این امکان را فراهم آورده است که هم دانش آموزان از مدارس دولتی و هم مدارس خصوصی این کشور برای بالا بردن سطح دانش خود استفاده کنند . آموزش ابتدایی ۶ ساله است. و مقطع متوسطه نیز از سال هفتم تا سال دوازدهم ادامه دارد اما ممکن است این شرایط در دیگر ایالت های کشور کانادا تفاوت داشته باشد مانند ایالت کبک که طول دوره تحصیل در آن ۱۱ ساله است . زبان در کشور کانادا متفاوت است در کانادا زبان انگلیسی و هم فرانسه جزء زبان های اصلی هستند و استفاده از این زبان ها در هر ایالت متفاوت میباشد و از دیگر نکات آموزش کانادا میتوان ایالت انتاریو اشاره کرد که بدون نظارت آموزش و پرورش کانادا وبه صورت مستقل اداره میشود و پس از اتمام دوران متوسطه گذراندن کالج ها مطرح میشود گذراندن کالج ها این اجازه را به دانش آموزان میدهد که راحت تر و زود تر وارد بازار کار شوند و اقتصاد وصنعت کانادا به سرعت آن ها را جذب میکند ولی رشته و کار فرما نیز برای جذب این افراد نظر مهمی را دارا هستند بسیط بودن اقتصاد کانادا این امکان را فراهم آورده تا در همه ی زمینه ها چه درمان و چه کشاورزی همه جذب بازار کار شوند و بیکار ماندن این افراد بسیار بعید به نظر میرسد. از شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه های کانادا معدل و نمرات سال آخر دبیرستان دانش آموزان است. زبان تدریس در اغلب دانشگاه های کانادا انگلیسی و از این رو دانشجویان میبایست مدرک زبان آیلتس حداقل 6 را داشته باشند. یکی از دانشگاه های کانادا دانشگاه کبک می باشد که بیش از 87000 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.


شرایط تحصیل در مقطع لیسانس یا کارشناسی کانادا
برای تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های کانادا دانشجویان میبایست مدرک دیپلم با معدل حداقل 14 را داشته باشد البته پذیرش در بعضی رشته های تحصیلی در دانشگاه های ممتاز نیازمند معدل بالای 15 میباشد لذا داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل 6 یا تافل جهت پذیرش در دانشگاه الزامی است. لازم به ذکر است دانشجویانی که مدرک زبان ندارند میبایست دوره های آموزشی زبان انگلیسی را در دانشگاه سپری کنندکه ممکن است یک یا دو ترم زمان ببرد زیرا تحصیل درکانادا بدون مدرک زبان دانشجویان را با مشکل مواجه میسازد لذا توصیه شده که در کشور مبدا مدرک زبان خود را بگیرند. هزینه تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های کانادا در سال مبلغی حدود 14000 تا 18000 دلار میباشد که این مبلغ با توجه به دانشگاه متغیر است. در مقطع لیسانس ،دانشجویانی که معدل بالا دارند کمک هزینه تحصیلی بین 1500 تا 9000 دلار در سال را دریافت میکنند.


شرایط تحصیل در مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد کانادا
دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های کانادا می بایست مدرک کارشناسی 4 ساله با معدل بالای 14 و توصیه نامه از اساتید مقطع لیسانس خود و مدرک زبان تافل یا آیلتس 6.5 را داشته باشند. لازم به ذکر است که اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد برای آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان ندارند در اغلب موارد امکان پذیر نمی باشد. در اکثر دانشگاه های کانادا به دانشجویان مقطع فوق لیسانس کمک هزینه تحصیلی داده نمی شود البته در برخی از دانشگاه ها با توجه به شرایط دانشجو بعد از طی کردن سال اول تحصیلی یا در بعضی مواقع از همان سال اول به دانشجو کمک هزینه تحصیلی داده میشود. در مقطع فوق لیسانس هزینه های تحصیل برای هرسال بیش از 6000 تا 9000 دلار میباشد که البته در این مقطع برای دانشجویان بین المللی و دانشجویانی که مدرک دانشگاهی کشورهایی غیر از آمریکا و کانادا را دارند گرفتن کمک هزینه تحصیلی و پرداخت هزینه زندگی دانشجویی در کانادا بسیار مشکل است.


شرایط تحصیل در مقطع دکترا در کانادا
دانشجویان در اکثر رشته ها برای اخذ مدرک حداقل به سه سال تحصیلی تمام وقت نیاز دارند، اما برخی از دانشجویان برای مدت طولانی تری _حداکثر به مدت شش سال _به ادامه تحصیل می پردازند . دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های کانادا دارند میبایست مدرک زبان آیلتس 7 را داشته باشند. سالانه به 1000 نفر از دانشجویان مقطع دکترا اقامت دائم کانادا داده می شود که می توانند در ارگان های دولتی کانادا مشغول به کار شوند به همین دلیل متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکترای کانادا بسیارند. دانشجویان در این مقطع میتوانند از کمک هزینه های تحصیلی بهره مند شوندهمچنین دانشجویان ابتدا میبایست جهت اخذ پذیرش در مقطع دکترای کانادا محل تحصیل خود را انتخاب کنند در غیر این صورت در اغلب مواقع پرونده دانشجو توسط هیئت علمی دانشگاه رد میشود.در کشور کانادا اغلب دانشگاه ها به صورت خصوصی میباشند و هزینه های تحصیل در کانادا با توجه به محل تحصیل متغیر میباشد که بالاترین هزینه ها مربوط به شهر اونتاریو و کمترین هزینه ها مربوط به شهر کبک میباشد اما به طور کلی هزینه ها حدود 14000 تا 22000 درسال میباشند.
دانشجویان واجد شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا می توانند به یکی از روش های زیر کار کنند:
زمانی که دوره تحصیلی خود را آغاز کردند می توانند تا 20 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی کار کنند.
فارغ از عملکرد درسی، می توانند در طول دوره های استراحت و تعطیلات خود بین ترم های تحصیلی، به صورت تمام وقت کار کنند.
دانشجویان تا قبل از شروع به تحصیل امکان کار ندارند و حتما باید در یکی از موسسات تعیین شده شروع به تحصیل نمایند تا واجد شرایط کار کردن در بیرون از دانشگاه شوند.

ادامه خبر
معافیت تحصیلی دانشجویی


فرایند بازگشت به تحصیل مشمولان انصرافی از دانشگاه ها در صورتی که :
1- کمیسیون موارد خاص استان یا دانشگاه با اعاده تحصیل آنها موافقت نموده باشد.
2- به خدمت دوره ضرورت اعزام نشده باشد(مشغول به انجام خدمت سربازی نباشد).
3- عدم قرار گرفتن در سنوات ارفاقی به عبارتی در سنوات اولیه انصراف، اخراج، ترک تحصیل شده باشند.
4- عدم گذشت بیش از یکسال از تاریخ انصراف، اخراج، ترک تحصیل
5- امکان فراغت از تحصیل در سنوات مجاز تحصیلی وجود داشته باشد.

سقف سنوات مجاز تحصیل در دانشگاه ها 

 مقطع تحصيلي حداکثر سال مجاز برای تحصیل
 كارداني 2/5
 كارشناسي ناپيوسته 3
 كارشناسي ارشد ناپيوسته 3
 کارشناسی پیوسته 5
 کارشناسی ارشد پیوسته 6
 دکتری پزشکی پیوسته 8
 دكتري تخصصی ناپيوسته 6

درمواردی که دانشجو در سنوات قانونی مقرر نتواند تحصیل خود را به اتمام برساند، با تشخيص و اعلام كميسون موارد خاص دانشگاه هاي مربوط و صرفا جهت فراغت در آن مقطع و موافقت وظیفه عمومی حداكثر يكسال به مدت فوق اضافه مي شود .

انتقال به دانشگاههای داخل کشور به شرط
1) عدم انصراف از دانشگاه مبدا.
2) عدم قبولی مجدد در آزمون یا پذیرش مجدد.
3) عدم تغییر در مقطع و رشته تحصیلی .

مشمولان دانشجو، در صورت ارائه موافقت دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد با رعایت شرایط فوق الذکر با لحاظ مدت سنوات تحصیلی دانشگاه اولیه مجاز به انتقال می باشند .
مهم: انتقال به دانشگاههای خارج کشور مجاز نیست .

ادامه خبر
مشاوره تحصیلی

این نوع از مشاوره اختصاص به دانش آموزان مدارس دوره راهنمایی اختصاص دارد که در آینده برای کمک و راهنمایی آنها در زمینه انتخاب رشته تحصیلی در دوره دبیرستان ، انتخاب رشته تحصیلی دانشگاهی ، اطلاع از مقررات و شرایط و قوانین مدرسه یا دانشگاه و یا هر مساله و مشکلی که در محیط تحصیل برای آنها ممکن است پیش بیاید دارد. رفع این نوع مسائل یا مشکلات به عهده مشاوران تحصیلی است.

ضرورت توجه به دوران راهنمایی تحصیلی
آغاز دوران راهنمایی تحصیلی شروع دوران نوجوانی کودکاناست.کمک به نوجوان برای یافتن و شناخت توانائیها، امکانات و ظرفیتهای درونی می تواند نقطه شروع تربیت این دوران پر آشوب باشد که خود راه را برای یکی از مختصات این مرحله یعنی یافتن هویت و نقش اجتماعی باز می کند.

حیات جمعی و نیاز به عضوی از گروه بزرگتر بودن مقدمه فعالیتهای اجتماعی می شود و از آنجا که در عصر حاضر تحصیلات نقش و تاثیر زیادی در دستیابی به این مهم دارد راهنمایی تحصیلی مقدم بر راهنمایی شغلی قرار می گیرد. در سیستم آموزشی ما دوره راهنمایی تحصیلی بعد از ابتدایی این وظیفه را به عهده دارد. یعنی در این دوران دانش آموزان به رشته های تحصیلی مناسب هدایت می شوند. هرچه هدایت تحصیلی صحیح تر و با روشهای اصولی تر انجام گیرد نتایج کاملتر و موفق تری به دنبال خواهد داشت. بروز و ظهور استعدادهای فردی در دوره نوجوانی هر چند روند

راهنمایی تحصیلی را آسانتر می کند ولی به گفته متخصصین این امر اطلاعاتی که از بررسی استعدادهای کودکان ۱۲ یا ۱۳ ساله به دست می آید برای راهنمایی قطعی کافی نیست. نتایج تحصیلی می تواند مکمل این اطلاعات بوده و روند راهنمایی را اعتلا بخشد. در این راستا وضعیت درسی و نمرات دانش آموزان دوره راهنمایی اهمیت ویژه ای دارد. ولی تکیه صرف به نمرات شاید خالی از اشکال نباشد

چرا که توجه به این مساله بدون در نظر گرفتن آسیب شناسی نمرات اکتسابی کاری ناقص و ناتمام خواهد بود. اینکه علت پایین بودن یا بالا بودن معدل درسی ناشی از چه عامل یا عواملی است می تواند مبحث گسترده ای را بر روی فعالیت مشاوره در این دوران بگشاید. اغلب داشتن وضعیت درسی ضعیف نه به علت کندذهنی و هوش پایین شاگردان بلکه می تواند ناشی از دلایل متفاوت چون عدم شناخت روش های صحیح مطالعه و یادگیری و یا حتی دشواریهای خاص آغاز دوران نوجوانی و بلوغ باشد

که با تشخیص و راهنمایی به موقع می توان از افت نمرات دانش آموزان جلوگیری کرد. بدون علت یابی و یافتن دلایل واقعی افت۲تحصیلی در این دوره نمی توان بالا یا پایین بودن معدل درسی را ملاک انتخاب رشته تحصیلی قرار داد. پایه راهنمایی تحصیلی را می توان به عنوان بهترین زمان برای آشنا ساختن دانش آموزان با راهها و روشهای مختلف یادگیری و ترویج یادگیری معنا دار غنیمت شمرد .

خیال بافی، تنوع علایق و عقاید، میل به مباحثه و مخالفت با اطرافیان که همگی مقدمه پختگی عقلی است فرصتی و زمینه مناسبی است برای ایجاد شوق و انگیزه به مطالعه و عادت دادن نوجوان به مطالعه. قبل از اینکه امتحان و نمره ملاکی شود برای هدایت دانش آموزان به سمت رشته های درسی که مستلزم تحصیلات طولانی است یا رشته هایی که مقدمه مهارت آموزی و دستیابی به شغل و حرفه خاص، بایستی ناموفقیت درسی دانش آموزان دوره راهنمایی مورد بررسی قرار گیرد و به علت یابی و و رفع مشکلات مطالعه و یادگیری پرداخت.

افت تحصیلی
افت تحصیلی ، افت عملکرد تحصیلی و درسی دانش آموز از سطحی رضایت بخش به سطحی نا مطلوب است. چنانچه فاصله قابل توجهی بین استعداد بالقوه و استعداد بالفعل فرد در فعالیت های درسی مشهود باشد چنین فاصله ای را افت تحصیلی می نامند. لذا افت تحصیلی فقط در مردودی و یا تجدیدی و یا ترک تحصیل خلاصه نمی شود و در مورد هر دانش آموزی که یاد گیری او کمتر از توان و استعداد بالقوه و حد انتظار باشد صدق می کند.بنا براین شامل دانش آموزان تیز هوش هم می شود که ممکن است دچار افت تحصیلی و کم آموزی باشند.

۳علل افت تحصیلی دانش آموزان در مقطع راهنمایی
جنسیت جنسیت دانش آموزان که طبق مطالعات انجام شده دختران در علوم ادبی و پسران در علوم ریاضی و فنی توانایی بهتری دارند، همچنین طبق گزارش های وزارت آموزش و پرورش میزان مردودی در پسران بیشتر از دختران است. عوامل جسمانی: دانش آموزانی که دارای بنیه ضعیف هستند و از سلامت عمومی کامل برخوردار نیستند نمی توانند به اندازه کافی کوشش و فعالیت داشته باشند این دسته از افراد بخاطر دارا بودن استعداد ابتلا به انواع بیماری ها نظیر گواتر، صرع ، تومورهای مغزی ، برخی از نقص ها و معلولیت های بدنی نظیر معلولیت های بینایی و شنوایی و گیرایی از پیشرفت درسی باز می مانند و دچار عقب ماندگی درسی می شوند.
سازش نایافتگی رفتاری :اختلالات رفتاری در میان کودکان و نوجوانانی که افت تحصیلی دارند به مراتب بیشتر از دانش آموزان عادی است : نا سازگاری هایی چون پر خاشگری ، بیش فعالی ، بی قراری کم رویی شدید و انزوا طلبی ، در خود فرو ماندگی ، بی توجهی ، تخاصم از عوامل مؤثر در افت تحصیلی است.

علل خانوادگی و اجتماعی : یکی دیگر از عوامل مهم در افت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عوامل خانوادگی است. خانواده اولین مکانی است که کودک در آن زندگی می کند و تربیت می یابد ، بسیاری از روانشناسان معتقدند که شخصیت کودک در شش سال اول زندگی شکل می گیرد. بنابراین ، خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی می تواند نقش بارزی در افت و پیشرفت تحصیلی داشته باشد . عمده ترین عوامل خانوادگی مؤثر در پیشرفت تحصیلی عبارتند از :

۱- شرایط عاطفی و امنیت محیط خانواده
۲- شرایط اجتماعی و اقتصادی
۳- تحصیلات و سطح فرهنگ خانواده
۴- تعداد اعضای خانواده
۵- اشتغال کودکان
۶- ارتباط بین اولیا و مربیان
۷- حاکمیت ارزش های مادی
۸- اشتغال مادران
۹- اثرات تلویزیون
۱۰- طلاق والدین
۱۱- اعتیاد والدین

.شرایط آموزشگاهی :دسته دیگری از عوامل که می تواند تأثیر به سزایی در میزان موفقیت و افت تحصیلی دانش آموزان داشته باشند عوامل مربوط به مدرسه و معلم هستند. مهم ترین عوامل آموزشگاهی که بر پیشرفت یا شکست مؤثرند عبارتند از: ۱- روابط معلم و دانش آموز ۲- شرایط آموزشی و امکانات مطلوب تحصیلی ۳-کتاب های درسی و موارد آموزشی ۴- آماده کردن درس و نمره دادن ۵- فضای کلاس و تسهیلات مدرسه ۶- تعویض مکرر معلمان ۷- مهارت معلمان ۸- ارزشیابی ۹- نا هماهنگی برنامه ها و روش های آموزشی ۱۰- انتظارات مد رسه از دانش آموزان ۱۱- شلوغ بودن کلاس های درسی و…..

شرایط اقتصادی معلمین : شرایط اقتصادی امروزه به گونه ای رقم می خورد که روز به روز لایه های اجتماعی بیشتری زیر خط فقر قرار می گیرند ، در چنین شرایطی فرهنگیان کشور اغلب در آمدی کمتر از این دارند ، در حالی که در کشور های توسعه یافته معلمین از میان نخبه ترین افراد جامعه انتخاب می شوند و نیازهای مادیشان تا حد اشباع تأمین می شود . در ایران مشهود است که آموزش و پرورش به دلیل سطح نازل دستمزد ها ، آخرین انتخاب جوانان جویای کار است.متأسفانه این موضوع باعث شده تا معلمان به کارهایی که در خور مقام والای ایشان نیست

روی آورند نظیر مسافر کشی و یا تجدید کردن دانش آموزان در جهت گرفتن تدریس خصوصی ، یا فروختن سوالات امتحانی به دانش آموزان پیش از امتحان. راهکار این معضل را می توان در رویکرد دولت به آموزش و پرورش و اختصاص اعتبار مورد نیاز برای ایجاد مراکز و فضاهای آموزشی و رسیدگی به امور معیشتی فرهنگیان و جلوگیری از چند شغله شدن آنان است.
۵شرایط علمی معلمین :آموزش و پرورش از دو طریق نیروهای خود را جذب می کنند ، ۱- نیروهای تربیت شده در مراکز تربیت معلم و مدرس ۲- نیروهای جذب شده از دانشگاه های دیگر و از طریق مصاحبه و آزمون . معلمینی که شروع به کار می کنند از همان ابتدا نباید وارد سیستم آموزش شوند بلکه باید یک دوره کار آموزی کامل را ببینند ، اطلاعات معلمین تنها محدود به کتاب های درسی می شود. دوره های ضمن خدمت صرفاً برای گرفتن امتیازات استفاده می شود و اگر امتیازات نباشد معلمین رغبتی برای گذراندن دوره ها ندارند و گروه های آموزشی به مفهوم فعلی تأثیری برروندکیفیت آموزشی ندارند. ایجاد انگیزه در معلم به نحوی که بتواند آن را به دانش آموز خود انتقال دهدیکی از نکات بسیار مهم است که درگروه های آموزشی باید به صورت مداوم ومؤثربه آن پرداخته شود.

ضرورت مشاوره تحصیلی در زمینه جلوگیری از افت تحصیلی
برخی از دانش آموزانبه خاطر شرایط ویژه‌ای که دارند بیشتر در معرضافت تحصیلیهستند و برخی از آنها افتان وخیزان تجربه هایی از افت تحصیلی داشته‌اند. برخی از علل افت تحصیلی این دانش آموزانبه عوامل بیرونی مثل خانواده ،مدرسهو … که در بالا ذکر شده مربوط می‌شود. و برخی از علل ،علل فردی هستند مثل انگیزه خود دانش آموز ،

ادامه خبر

%خرید ازفروشگاه همواره تخفیف

- باسلام خدمت شمادوست عزیزبا استفاده ازاین امکان جدید سایت شما میتوانیدهرگونه کالای مد نظرخود را خرید کنید.
- باخرید خود از افرادی که اجناس خانگی ومحصولات صنایع دستی خودرا دراین فروشگاه قرار دادند کمک میکنید .باتشکرازتمام مردم خوب وحیدیه

جدیدترین اخبار روز

مارادنبال کنید