صفحه اصلی   اخبار نیازمندیها   بازار خودرو
آخرین قیمت روز خودرو

وحیدیه نگارشهرخبر

آخرین قیمت روز خودرو

اطلاع از قیمت خودرو ونوسانات قیمت دربازار خودرو

اطلاع از قیمت خودرو ونوسانات قیمت دربازار خودرو

آخرین قیمت روز خودرو

اطلاع از قیمت خودرو ونوسانات قیمت دربازار خودرو

آخرین قیمت روز خودرو

قیمت‌های جدید خودرو اعلامشد

چگونگی محاسبه قیمت خودرو‌ها همیشه موضوعی مبهم برای خریداران این خودرو‌ها بوده است و خود شرکت‌های عرضه کننده نیز هیچ اطلاعات شفافی در این زمینه ارائه نمیدهند.

سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی شورای رقابت در خصوص قیمت های جدید خودروها گفت: این شورا روزهای شنبه و سه شنبه جلساتی برگزار می کند به طوری که در جلسات به این موضوعات پرداخته می شود و  به زودی قیمت های جدید  خودرو‌ها  اعلام خواهد شد.

توکلی گفت: بررسی قیمت خودرو در روند کار کارشناسی قرار دارد.

او در پاسخ به این سوال که مبنای قیمت خودرو‌های متقاضیان ثبت سفارش قبل چگونه است؟ گفت: اگر قیمت زمان عقد قرارداد وجود داشته باشد همان ملاک است و هیچگونه افزایش قیمتی شامل این دست از متقاضیان نخواهد شد.

به گفته او، یعنی اگر خریداری پیش از این برای خرید خودرو قراردادی امضا کرده باشد، باید قیمت‌هایی که پیش از این توسط شورا اعلام شده بود، مبنا قرار بگیرد.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت گفت:براساس این دستورالعمل شورای رقابت موظف است تا رصد بازار و روند تولید و توزیع خودرو را مورد بررسی قرار دهد و در این مسیر آنالیز قیمتی انواع محصولات نیز انجام می‌شود، اما این امر به این معنا نیست که هر سه ماه یکبار قیمت خودرو افزایش پیدا می‌کند.

توکلی گفت:متاسفانه برداشت اشتباهی از دستور العمل شورا صورت گرفت که توسط برخی بازنشر شده که شورای رقابت هر سه ماه قیمت خودرو ها را افزایش می دهد و این موضوع را به شدت تکذیب می کنم.

او در پاسخ به این سوال که نحوه محاسبه قیمت خودرو در شورای رقابت چگونه است؟ گفت:طبق دستورالعمل ۵۴۳ و فرمول کاست پلاست تعیین می شود یعنی مبنای تنظیم قیمت، بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری مصوب است که توسط سازمان حمایت محاسبه می‌شود.

توکلی در پاسخ به این سوال که  نرخ تورم توسط بانک مرکزی اعلام و هر سه ماه بررسی می‌شود و در صورتی که مواد لازم برای تولید خودرو مثل شیشه، فولاد و… افزایش قیمت داشته باشند، قیمت خودروها می‌تواند با توجه به میزان تورم این نهاده‌ها افزایش یابد یا خیر؟ گفت: در فرمول کاست پلاست قمت نهایی خودرو، هزینه تمام شده به علاوه سود معقول است بنابراین هم به نفع مصرف کننده و هم تولید کننده خواهد بود.

مدیرکل روابط عمومی شورای رقابت گفت: از اوایل سال طبق گزارش وزارت صمت بیش از ۴۰ درصد خودروها ارزان‌تر شده اند و در بازار خودرویی گران نشده است.

 

ادامه خبر
کوییک S تیپ DA با چه مشخصاتی به بازار عرضه می‌شود؟

کوییک که جانشین خلف پراید در بازار خودروی ایران محسوب می‌شود، پس از پراید پرفروش‌ترین خودروی سایپا و ایران است. سایپا برای حفظ این میزان فروش مدل‌های متعددی را هر سال به بازار عرضه می‌کند. اکنون نیز از کوییک S تیپ DA رونمایی کرده است.

، سایپا پس از عرضه اولین مدل کوییک در اسفند 1395 برای کسب سهم بازاری شبیه به پراید مدل‌های متفاوتی را با تفاوت‌هایی نه چندان زیاد به بازار عرضه کرد و البته موفق هم شد؛ چراکه با افزایش قیمت نجومی پراید و پژو 206 تیپ دو که رقبای اصلی این محصول بودند، تنها گزینه موجود برای جوانان وافرادی که خواهان یک خودروی اقتصادی با چهره‌ای به روز و سطح آپشنی کمی بیش از پراید بودند، انواع کوییک بود.

انواع مدل‌های کوییک

کوییک در نسل اول خود از موتور M15 با حجم 1500 سی‌سی بهره می‌برد که با دو گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه شد. هر دوی این گیربکس‌ها مشکلات مختص به خود را داشتند، به نحوی که در نسخه دستی صفحه کلاچ خودرو به سرعت به اتمام می‌رسید و در نسخه اتوماتیک شتاب این خودرو بسیار کم بود و برای رسیدن از نقطه سکون به سرعت 100 کیلومتر باید 17 ثانیه زمان صرف می‌کرد.

آغاز رنگ‌آمیزی سایپا با کوییک R

کوییک R با تم سفید، مشکی را می‌توان محبوب‌ترین خودروی سایپا دانست، چراکه این خودرو از خط تولیدهای پارس خودرو خارج می‌شود و مطابق با تجربه و نتایج ISQI به کرات ثابت شده است که پارس خودرو از لحاظ کیفیت تولید و بازرسی خودرو قبل از خروج از خط تولید عملکرد بسیار بهتری از سایپا دارد، همین دلایل به اضافه تم رنگی معقول و جذاب‌تر از کوییک معمولی این خودرو به خودرویی محبوب‌تر از انواع دیگر کوییک تبدیل شود.

کوییک با دریچه گاز برقی

سایپا در کوییک S، تغییراتی اعمال کرد که نه‌تنها عجیب بودند، بلکه منجر به بهبود این خودرو نیز نشدند، یکی از این این تغییرات تغییر دریچه گاز مکانیکی کوییک به دریچه گاز برقی بود که به جای بهبود عملکرد موجب افزایش استهلاک و خرابی بیش از حد خود دریچه گاز شد یا در مثالی دیگر کوییک S از سیم‌کشی کاملاً متفاوت از نسخه R و معمولی بهره می‌برد که این سیم‌کشی نیز میزان خرابی بیشتری را در کارنامه خود ثبت کرده است.

مطالعه بیشتر:

کوییک s که خود نسخه بهبود یافته کوییک محسوب می‌شود برای پاسکردن استاندادرهای 85گانه به جز دی‌لایت به آپشن اتولایت (روشن شدن خودکار چراغ در محیط‌های تاریک) و پوزیشن لایت (روشن بودن دائمی چراغ عقب خودرو برای دیده شدن بیشتر) مجهز شده است

قیمت کوییک S تیپ DA

این محصول نسبتاً فول آپشن سایپا از مان عرضه در کارخانه قیمت ‌گذرای شد، اما این محصول در بازار آزاد با اختلاف قیمت 71 میلیون و 192 هزار تومانی با قیمت نهایی 340 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ادامه خبر
کاهش قیمت خودرو در بازار تا ۴۵درصد

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت عبداله توکلی‌لاهیجانی با بیان این موضوع افزود: «برنامه افزایش عرضه خودرو و توسعه صنعت خودرو کشور در دستور کار است؛ این روند به سمتی پیش خواهد رفت که بازار خودرو رقابتی شود.»

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت بر افزایش تولید خودرو در سه ‌ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: «روندی که درباره افزایش تولید از سال گذشته آغاز شده بود، در سه‌ماهه نخست امسال نیز با شدت بیشتری تداوم یافته است. حدود ۳۲۵ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان خرداد، تولید شده است. البته این تعداد خودرو به‌صورت عبور مستقیم و بدون ناقصی تولید شده‌اند.»

وی تصریح کرد: «براین اساس شاهد به ثمر نشستن برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو هستیم.»

ادامه خبر
سامانه یکپارچه ثبت نام خودرو در شهریور باز می‌شود

،مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: در شهریور ماه امکان ویرایش خودرو برای ثبت نامی های مرحله دوم فروش یکپارچه فراهم می شود.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: متقاضیانی که در نوبت دوم سامانه یکپارچه، ثبت‌نام و با گزینه «عدم تخصیص» مواجه شدند، شهریور تعیین تکلیف می‌شوند.

مهدی تقدسی افزود: تاکنون دو مرحله ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام شده است؛ در مرحله اول، تعداد ثبت‌نام کنندگان به گفته آقای امید قالیباف سخنگوی سابق وزارت صمت، بیش از 936 هزار نفر بود که 780 هزار نفر متقاضی محصولات ایران خودرو، 32 هزار نفر متقاضی محصولات سایپا و 124 هزار نفر متقاضی دیگر خودروسازان بود.

در مرحله دوم تعداد ثبت نامی ها بیش از 2 میلیون نفر بودند که به گفته آقای مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، متقاضیان طرح خودروی فرسوده و طرح جوانی جمعیت با اولویت نسبت به متقاضیان طرح عادی، امسال خودروهایشان را تحویل خواهند گرفت. نکته‌ای که وجود داشت در مرحله دوم برخی ثبت نام کنندگان، متقاضیان خودروهای خودروسازان بخش خصوصی بودند، اما از آنجایی که خودروساز مورد تقاضا ظرفیت نداشته، به این دسته از متقاضیان خودرویی تخصیص داده نشد، طبق آنچه که مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفته است به 97 درصد از متقاضیان، خودرو تخصیص داده شد و فقط 3 درصد باقیمانده اند.

تقدسی درباره تعیین تکلیف متقاضیانی که در نوبت دوم سامانه یکپارچه ثبت‌نام کردند، اما بر خلاف رویه سامانه، با گزینه «عدم تخصیص» مواجه شدند، گفت: همان طور که قبلا هم اعلام شد، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در مرحله دوم عرضه، خودرویی به آن‌ها تعلق نگرفت، در شهریور امسال حتما باز می‌شود و این متقاضیان می‌توانند در آن مرحله از بین خودروهایی که عرضه می‌شود، خودروی مورد نظر خود را انتخاب و در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند.

وی ادامه داد: پس از آنکه به این دسته از متقاضیان، خودرو تخصیص داده شد، متقاضیانی که درخواست ویرایش خودرو دارند اقدام به ویرایش کنند، اما اولویت تخصیص با آن دسته از متقاضیانی است که خودرویی به آن‌ها تخصیص داده نشد.

تقدسی با اشاره به زمان اجرای مرحله سوم طرح یکپارچه فروش خودرو، گفت: پس از پایان تخصیص خودرو و ویرایش آن در شهریور، زمان بندی برای اجرای مرحله سوم فروش خودرو اعلام می‌شود. اکنون طبق زمان بندی خودروسازان، هر خودروی ثبت نامی به ترتیب به متقاضیان تحویل داده می‌شود و تعهد معوقی ندارند.

ادامه خبر
فرصت افتتاح حساب وکالتی برای شرکت در قرعه‌کشی ایران‌خودرو تمدید شد

فرصت افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه برای شرکت در قرعه‌کشی ایران‌خودرو تا پایان ساعت ۲۴، روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه تمدید شد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم،براساس اعلام شرکت ایران‌خودرو برای آن دسته از متقاضیانی که موفق به تبدیل حساب به وکالتی و واریز وجه (حداقل 90 میلیون تومان) نشده‌اند، تا پایان ساعت 24، روز چهارشنبه 19 بهمن ماه این فرصت تمدید شد.

بر همین اساس به‌منظور فراهم‌سازی شرایط لازم برای دستیابی مشتریان واقعی و مصرف‌کنندگان به خودرو، بخشی از وجه خودرو در حساب وکالتی که توسط متقاضیان نزد بانک‌های ملی، ملت، سپه، تجارت و صادرات افتتاح کرده‌اند، مسدود می‌شود و پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی و مشخص شدن فهرست برندگان، متقاضیانی که برنده نشده‌اند، می‌توانند نسبت به برداشت از حساب اقدام کنند و مشتریان منتخب در قرعه‌کشی با تکمیل وجه مطابق پیش‌پرداخت اعلامی در بخش‌نامه نسبت به انتقال وجه از طریق درگاه رسمی ایران‌خودرو و تکمیل ثبت‌نام اقدام کنند.

ایران‌خودرو هم‌زمان با فرا رسیدن دهه فجر، طرح بزرگ پیش‌فروش محصولات خود را با عرضه تعداد قابل‌توجهی خودرو اجرا کرده است، در این طرح، چهار محصول «وانت آریسان دوگانه‌سوز»، «راناپلاس»، «سورن‌پلاس بنزینی» و «پارس با موتور XU7P» با موعد تحویل از چهارماهه تا یک‌ساله با اختصاص سود مشارکت عرضه شده است، این طرح برای سه گروه متقاضیان عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده فعال است.

ادامه خبر
طرح فروش فوری محصولات زامیاد ویژه دهه فجر

طرح فروش فوری وانت نیسان، پادرا و پیکاپ کارون شرکت سایپا از روز سه شنبه آغاز خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،به اطلاع مشتریان محترم و نمایندگی های مجاز گروه خودروسازی سایپا میرساند، شرایط فروش فوق العاده محصولات شرکت زامیاد مطابق جدول ذیل اعلام میگردد :

در این روش فروش متقاضیان محترم میتوانند از ساعت 11 روز سه شنبه مورخ 1401/11/18 از طریق سایت فروش اینترنتی تا زمان تکمیل ظرفیت، طبق جدول ذیل اقدام نمایند :

طرح فروش فوری محصولات زامیاد ویژه دهه فجر

ادامه خبر
نحوه عرضه خودروهای داخلی در سال 1402 اعلام شد

شرکت‌ بورس کالا موظف است ۸۵ درصد مابه‌التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت مصوب شورای رقابت را به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ خبر داد:

به گزارش «اخبار خودرو»، کمیسیون تلفیق تصویب کرد که شرکت‌های خودروساز داخلی موظف هستند، از ابتدای سال 1402 خودروهای تولیدی خود را از طریق بورس کالا و براساس ضوابط مربوطه عرضه کنند شورای رقابت موظف است تا پایان فروردین‌ماه سال آینده قیمت جدید خودروها را براساس آنالیز هزینه تمام شده مورد تایید حسابرس محاسبه و در بازه‌های حداکثر سه ماه مجددا بروزرسانی کنند.

شرکت‌ بورس کالا موظف است ۸۵ درصد مابه‌التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت مصوب شورای رقابت را به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کند تا به منظور توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری متناسب با شاخص جمعیت و محرومیت در قالب پرداخت به ذی‌نفع نهایی با نظارت وزارت کشور در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند.

خلاصه مصوبه کمیسیون تلفیق:

خودروسازان از سال آینده تمام محصولات خود را در بورس کالا عرضه خواهند کرد.

قیمتهای پایه جدید خودروها توسط شورای رقابت تعیین و پس از تایید حسابرس اعلام خواهد شد. (قیمتها حداکثر در بازه 3 ماهه بروز میشود)

85 درصد مابه‌التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت پایه به حساب وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها واریز میشود. ( جهت توسعه حمل و نقل عمومی)

ادامه خبر

%خرید ازفروشگاه همواره تخفیف

- باسلام خدمت شمادوست عزیزبا استفاده ازاین امکان جدید سایت شما میتوانیدهرگونه کالای مد نظرخود را خرید کنید.
- باخرید خود از افرادی که اجناس خانگی ومحصولات صنایع دستی خودرا دراین فروشگاه قرار دادند کمک میکنید .باتشکرازتمام مردم خوب وحیدیه

جدیدترین اخبار روز

مارادنبال کنید