صفحه اصلی   مشاوره خانواده   مشاوره خانواده
خانواده

وحیدیه نگارشهرخبر

خانواده

طلاق,مشاور ازدواج,مشاور جنسی,مشاور فردی,اعتیاد,مشاور خانواده,خیانت,مشاور تحصیلی]افسورگی

طلاق,مشاور ازدواج,مشاور جنسی,مشاور فردی,اعتیاد,مشاور خانواده,خیانت,مشاور تحصیلی]افسورگی

خانواده

طلاق,مشاور ازدواج,مشاور جنسی,مشاور فردی,اعتیاد,مشاور خانواده,خیانت,مشاور تحصیلی]افسورگی

خانواده

چند نکته برای داشتن رابطه جنسی بهتر

تحقیقات جالبی در رابطه با این زمینه صورت گرفته و اطلاعاتی را برای ما فراهم کرده اند که تا کنون چیزی درباره آنها نمی دانسته ایم. دانستن نتایج این تحقیقات به شما کمک می کند که رابطه جنسی سالم تری داشته باشید.

برخی از حقایق مربوط به رابطه جنسی از جمله این که یک رابطه جنسی سالم از شروط لازم برای یک رابطه زناشویی موفق است را همه ما می دانیم.

چند نکته برای داشتن رابطه جنسی بهتر

برخی از حقایق مربوط به رابطه جنسی از جمله این که یک رابطه جنسی سالم از شروط لازم برای یک رابطه زناشویی موفق است را همه ما می دانیم. اما به احتمال زیاد خیلی از اطلاعاتی که این مقاله به شما می دهد را تا به حال نشنیده اید و حتی برخی از آنها ممکن است نشان دهند که بعضی از اطلاعاتی که درباره رابطه جن

۱٫ احتمال ابتلا به اختلالات نعوظ در مردهایی که همسرانی با درآمد بالاتر دارند، بیشتر است

پول بیشتر، دردسر بیشتر؟ طبق گفته شماره ماه فوریه سال ۲۰۱۳ خبرنامه روانشناسی شخصیتی و اجتماعی که اینطور است. در مطالعه ای که بر روی بیش از ۲۰۰ هزار زوج صورت گرفته است، نشان داده شده است که امکان ابتلا به اختلالات نعوظ در مردهایی که حتی به میزان اندک درآمدی کمتر از همسرانشان دارند، بیشتر است.

این تفاوت در درآمد، زنانی که بیشتر از همسرانشان حقوق می گیرند را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. آنها بیشتر از سایر زنان از بیخوابی و نگرانی رنج می برند. اما چه دلیلی پشت این یافته ها وجود دارد؟ با وجود بالا رفتن درصد زنانی که درآمدی بیش از مردان دارند، این هنجار اجتماعی که مردان باید نان آور خانواده باشند، تاثیر خود را بر سلامت جسمی و روانی طرفین حفظ کرده است.

۲٫ زوج هایی که با هم سفر می کنند رابطه جنسی بهتری دارند

سفر کردن به اندازه کافی لذت بخش است و همچنین مطالعه ای که در فوریه ۲۰۱۳ صورت گرفته، نشان می دهد که زوج هایی که حداقل یک بار در سال با هم به مسافرت می روند، زندگی جنسی بهتری دارند. از ۱۱۰۰ نفری که مورد بررسی قرار گرفتند، ۷۷ درصد از زوج هایی که با هم به سفر می روند از زندگی جنسی خود راضی بوده اند در حالی که ۶۶ درصد از آنهایی که اهل سفر نیستند، این میزان رضایت را دارند. همچنین سفرهای آخر هفته ۸۳ درصد بیش از هدایای کوچک باعث نزدیکی بین طرفین می شوند. پس بهتر است برای جشن گرفتن تولد و یا سالگرد ازدواجتان بیخیال کادو شده و یک سفر کوتاه دو نفره ترتیب دهید.

۳٫ میانگین کالری مصرفی در زمان رابطه جنسی ۲۱ کالری است

بر خلاف این تصور که رابطه جنسی باعث کم کردن وزن می شود، اصلا با این بهانه نمی توانید از رفتن به باشگاه شانه خالی کنید. طبق نتایج تحقیقاتی که در مجله پزشکی نیواینگلند منتشر شده است، این باور که با هر بار رابطه جنسی ۳۰۰-۴۰۰ کالری می سوزانید کاملا اشتباه است. با هر بار نزدیکی شما ۲۱ کالری می سوزانید، این میزان برابر است با انرژی ای که با ۲٫۵ مایل پیاده روی صرف می کنید. پس بهتر است این باور غلط را دور بیندازید و خیلی زود به برنامه عادی ورزشی پیش از ازدواجتان برگردید.

۴٫ رابطه جنسی سردرد را کاهش می دهد

اگر از آن آدم هایی هستید که برای رهایی از سر درد همه راه ها را رفته اید، بد نیست این را هم بدانید. چنین فرضیه ای از قدیم وجود داشته است. اما مطالعه ای که بر روی ۸۰۰ نفر از مبتلایان به سر درد و ۲۰۰ نفر از بیماران میگرنی انجام شده این فرضیه را به صورت گسترده تری مورد بررسی قرار داده است. علائم بیماری در مبتلایان به میگرن پس از رابطه جنسی تا ۶۰ درصد و در کسانی که سردرد داشتند تا ۳۷ درصد بهبود یافت. دلیل اصلی کاهش درد پس از رابطه جنسی ترشح مسکن اندورفین در زمان نزدیکی است.

۵٫ مردانی که در خانه بیشتر کار می کنند رابطه جنسی کمتری دارند

هرچند ممکن است داشتن همسری که در کارهای منزل به شما کمک کند یک ویژگی بسیار خوب به نظر برسد. اما به گفته مجله بررسی جامعه شناختی آمریکا این همسرها در رابطه جنسی به اندازه انجام کارهای خانه فعال نیستند. بر اساس تحقیقاتی که روی ۴۵۰۰ زوج صورت گرفته است، رابطه جنسی در زوج هایی که مرد بیشتر در انجام کارهای خانه که به طور سنتی وظایف زنان هستند (مثل پختن غذا و شستن ظرف ها) مشارکت دارد، کمتر از زوج هایی است که تقسیم وظایف بر اساس جنسیت و به طور سنتی صورت می گیرند. دلیل؟

مردانگی در مردی که لوازم خانه را تعمیر می کند بیشتر از مردی که لباس می شوید حس می شود. البته قبل از این که دست به هر اقدامی بزنید در نظر داشته باشید که آمار گیری برای این تحقیق از ۲۰ سال پیش شروع شده است. همچنین تحقیقات صورت گرفته فقط درباره تعداد دفعات رابطه است و در مورد کیفیت آن اطلاعی به دست نمی دهد.

ادامه خبر
علائم ارضا شدن در زنان در رابطه جنسی چیست؟

شاید بارها برای شما پیش آمده باشد که خواسته باشید از ارضا شدن بانوان در هنگام نزدیکی مطلع شوید ولی موفق به تشخیص این مورد نشده اید ما در اینجا علائم و نشانه های ارضا شدن خانم ها در رابطه جنسی را برای شما بر شمرده ایم.

خانم ها وقتی ارضا می شوند نشانه های خاصی را از خود بروز می دهند که دانستن آن ها برای آقایان خالی از لطف نیست.آقایان در رابطه جنسی و تامین خواسته های جنسی همسرشان بیش از خانم ها وظیفه و مسولیت دارند، به عبارتی فرایند تحریک زن و به ارگاسم رساندن آن ها برای ارضا شدن قدری سخت و پیچیده است

که در صورت ساده گذشتن از کنار این مسئله، مشکلات رابطه ای که اغلب ریشه در همین روابط جنسی دارد بروز می کند و اساس خانواده را به خطر می اندازد. آقایان لازم است بدانند برای تحریک کردن و به ارضا شدن زن کارهای مقدماتی و اساسی لازم است که در مورد آقایان چنین نخواهد بود.

اما هدف ما در این مطلب آموزش تحریک جنسی زنان نیست؛ بلکه هدف ارائه ی نشانه هایی است که مردان می توانند بدون سوال کردن از همسرشان و تنها با مشاهده این علائم خیالشان راحت شود که توانسته اند نیاز جنسی همسر خود را بطرف نمایند. زیرا در اغلب موارد سوال پرسیدن در این مورد از لحاظ روانشناسی و رابطه زناشویی صحیح نمی باشد.

علائم ارضا شدن در زنان در رابطه جنسی چیست؟
همانند مردان، زنان نیز بعد از ارضا شدن دچار تغییرات فیزیکی خاص خود می شوند؛ از جمله: تغییر سریع رنگ لب های واژن (لبیا)، انقباض و افزایش شدت نبض واژن، انقباض رحم و اسفنکتر مقعد، رفع احتقان آرئول و افزایش سطح هورمون پرولاکتین که این علایم نشان دهنده ارضا شدن زن پس از رابطه جنسی است. اما دیگر علائم ارضا شدن زنان به شرح زیر می باشد:

سفت شدن نوک سینه ها: سفت شدن نوک سینه ها به همراه چند نشانه دیگر همانند نفس نفس زدن، به هیجان آمدن و ادای کلماتی خاص نشانه ای از ارضای جنسی زنان است.

احساساتی شدن و گریه کردن: بعضی اوقات زنان بعد از ارضا شدن به دلیل بالا رفتن موج احساسات گریه می کنند. بنابراین اگر همسر شما بعد از رسیدن به ارگاسم دچار ضعف شد یا مثل یک دختر بچه به گریه افتاد نگران نباشید، این بدین خاطر است که احساس خیلی خوبی دارد و صد البته خوب ارضا شده است.

احساس نیاز به خواب و به خواب رفتن: با این که خواب رفتن بعد از رابطه جنسی بیشتر به مردان نسبت داده می شود، اما زنانی هم هستند که بعد از رابطه احساس نیاز به خواب می کنند. اگر خانمتان رویش را برگرداند و بخواب رفت، این کار او را بی احترامی تلقی نکنید بلکه این نشانه خوب ارضا شدن زن است؛ فقط بازوان تان را دورش حلقه کنید و شما هم مثل او بخوابید.

احساس نیاز به هم آغوشی: یکی دیگر از نشانه های خوب ارضا شدن زن در رابطه جنسی تمایل آن ها به هم آغوشی با همسرشان است. با این که هم آغوشی به ارگاسم رساندن زنان را تضمین نمی کند، نیاز وی به محکم بغل کردن شما و این که او را در میان بازوان خود بگیرید ممکن است نشانه اتمام کسب لذت او از تجربه جنسی باشد.

صحبت کردن در مورد رابطه جنسی: اگر خانم شما بعد از رابطه جنسی تمایل به صحبت کردن در مورد آن داشته باشد (مثلا صحبت هایی در مورد تکنیک هایی که شما بکار بردید) و بی اراده شروع به حرف زدن کرد یا حتی کلماتی که موقع آمیزش می گفت را تکرار کرد (مثلا چه نفس نفس زدن حیرت انگیزی، نفس نفس زدن،

چه حیرت انگیز بود، خارق العاده، حیرت انگیز، تو هم نفس نفس می زنی، خیلی عالی بود و…) خوشبختانه او را خیلی خوب ارضا کرده اید.

عدم توانایی در درست راه رفتن: لرزش پاها به هنگام راه رفتن بعد از رابطه جنسی یکی دیگر از نشانه های ارضا شدن زن می باشد. خانم تان می خواهد بلند شود تا یک نوشیدنی برای شما آماده کند، اما او به آسانی قادر به راه رفتن نیست، چون پاهایش می لرزد. لرزیدن پاها نشانه خیلی مطمئنی از این است که شما به عنوان یک مرد وظیفه تان را خوب انجام داده اید.

لبخند رضایت: روزها خانمتان نمی تواند آن لبخند زیبا را از صورتش دور کند و این لبخند برای تشکر از شماست. به آرامی در پشت وی قرار بگیرید و بدون هیچ دلیلی او را ببوسید. حالا نه تنها برای آمیزش بیشتر بی قرار خواهد شد، بلکه حتی به تمام دوستانش خواهد گفت که شما چگونه مرد ایده آلی هستید

چه عاملی سبب ارضا شدن زن می شود؟
ارگاسم زنان می تواند طی تحریک جنسی در نواحی جنسی یا غیرجنسی آنان ایجاد شود. کلیتوریس و دیواره قدامی واژن بهترین مکان های تحریک در زنان هستند. تحریک غدد دور مجرای ادرار، سینه، نوک سینه و رویا پردازی نیز منجر به بروز ارضا شدن زن می شود.

عوامل مرتبط با ارضا شدن زن در رابطه جنسی چیست؟
عواملی همچون سن، تحصیلات، سطح اجتماعی، مذهب، شخصیت و ارتباطات بین فردی عوامل روانی اجتماعی هستند كه روی توانایی ارضا شدن زن تاثیر دارند. شایع ترین علت روانی برای اختلال ارگاسم پایش وسواس گونه خویشتن در مرحله تحریک است که غالبا با اضطراب و افکار گیج کننده و منفی و خودشکن همراه است. این زنان به حدی در مورد رابطه جنسی خود نگران شکست هستند

که قادر به کسب آرامش به منظور بروز بازتاب عصبی طبیعی برای ایجاد ارگاسم نیستند و ناخودآگاه خودشان باعث مهار این عملکرد طبیعی می شوند. به گزارش پارس نازاین نوع اضطراب، اضطراب نمایشی نامیده می شود. عوامل فردی مانند احساس ضعف عمومی و کمبود احساس سلامت جسمی،

تجارب منفی جنسی قبلی و استرس های زندگی، بیکاری و خصومت های روزانه، احساس منفی نسبت به همسر، کیفیت بد ارتباط زن و شوهر، فقدان صمیمیت و تفاهم جنسی باعث کاهش ارتباط جنسی و اختلال عملکرد تمام مراحل جنسی و همچنین اختلال در ارضا شدن می شود.

اختلالات مربوط به دوران کودکی، اختلال در مرحله اجتماعی شدن و وجود یک تفکر غلط در مورد رابطه جنسی و نگرش منفی در مورد لذت جنسی، جهت گیری جنسی یا هویت جنسی تاثیر منفی روی عملکرد جنسی و ارگاسم در بزرگسالی دارد. این سوابق در دوران کودکی مربوط به نگرش والدین نسبت به رابطه جنسی است.

ادامه خبر
رابطه جنسی زناشوئی و بهبود آن با خرید کاندوم

در ابتدا تفاوت‌های لذت جنسی در خانم و آقا را بشناسید، این دو باهم متفاوت هستند و آگاهی نداشتن از آنها به کانون خانواده آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند.

 

نکته اول اینکه دو بخش در رابطه جنسی زناشوئی داریم:

تحریک پذیری:

از لحاظ علمی ترشح تستسترون، ترشحات عصبی ضد درد مثل اندورفین و هورمونهایی که علاقه به روابط اجتماعی را افزایش می‌دهند، موجب افزایش حس شادی و تنش‌های پازیتیو عصبی می‌شود.

 

اوج لذت جنسی و ارگاسم :

تغییرات در هنگام رابطه جنسی زناشویی و برانگیختگی کاهش این تحریکات و تنش‌ها را اوج لذت جنسی گویند.

 

https://up.rozbano.com/view/3105070/Marital%20and%20improving%20it%20by%20buying%20condoms.jpg

رابطه جنسی زناشوئی و بهبود آن با خرید کاندوم

 

اول این دو موضوعِ تحریک پذیری و ارگاسم در خانم‌ها و مردها تفاوت دارد. تحریک پذیری در هر دو طرف رابطه جنسی زناشوئی نیاز به تنوع دارد توجه نکردن به آن رابطه زناشویی را به یکنواختی تبدیل می‌کند.

 

•    آیا همه مردان از کاندوم تنفر دارند؟

برخی به اشتباه فکر می‌کنند کاندوم موجب لذت جنسی در مردان را کم می‌کند. ولی کاندوم‌های نازک با ضخامت چند میکرون گرفته و  انواع کاندوم تاخیری تنها برای افزایش و طولانی شدن لذت جنسی طراحی شده‌اند. برای حفظ تعادل در لذت جنسی استفاده از کاندوم خاردار و کاندوم فضایی تحریک‌پذیری خانم‌ها را افزایش می‌دهد. پس مدت به اوج رسیدنِ لذت جنسی زن‌ها و زمان رسیدن به ارگاسم همزمان را به ارمغان می‌آورد.

 

•    چرا زن‌ها در رابطه جنسی سرد می‌شوند؟

سردمزاجی خانم‌ها در رابطه زناشویی میتواند به دلیل نرسیدن به ارگاسم در آنها باشد. پس در رابطه جنسی مراحل تحریک کردن و ارگاسم را به گونه‌ایی کنترل کنید که هر دو طرف به اوج لذت جنسی برسید. موضوع دیگر در سردمزاجی جنسی خانم‌ها احساس درد در مقاربت است. با خرید و انتخاب کاندوم مناسب و ژل لوبریکانت روان کننده این موضوع را حل کنید.

 

•    لباس زیر جذاب را فراموش نکنید!

هرچند موضوع لباس زیر بیشتر در مورد خانم‌ها مطرح شده است اما آقایان نیز باید دقت داشته باشند که آنها نیز وظیفه دارند تا با استفاده از لباس‌های زیر متفاوت میل جنسی خانم‌ها را تحریک کنند. خانم‌ و آقا هر دو باید سعی کنند علاوه بر ایجاد رابطه جنسی زناشوئی در مکان‌های دیگری از خانه جدا از اتاق خواب، از لباس‌های زیر جذاب متنوع و رنگ‌های شاد استفاده کنند.

 

تهیه و تنظیم: فروشگاه اینترنتی هپیکس

ادامه خبر
زنان و مردان در چه سنی در اوج جنسی خود هستند

اوج میل جنسی زنان و مردان در چه سنی است؟ 

زنان و مردان در سنین خاص، برخی فصول و ساعت های خاصی از روز در اوج میل جنسی هستند و آمادگی و تمایل بیشتری برای برقراری رابطه جنسی در خودشان احساس می کنند. 

بهترین راه برای حفظ و پایداری ازدواج و داشتن زندگی جنسی سالم داشتن رابطه جنسی حداقل 1 – 2 بار در هفته است. زوج هایی که حداقل 1 بار در هفته رابطه جنسی دارند نسبت به دیگران شادتر هستند.

 

رابطه جنسی بین زوجین علاوه بر این که باعث می شود روحیه شادتری داشته باشند و بیشتر به هم رسیدگی کنند باعث کاهش فشار خون و استرس می شود. 

 

با  افزایش سن بعد از 40 سالگی ترشح هورمون های جنسی کاهش پیدا میکند بنابراین برای ایجاد میل جنسی در شریک زندگیتان ممکن است نیاز به تلاش بیشتری نسبت به دهه 20 داشته باشید. 

 

با  این وجود به دلیل افزایش صمیمیت و اعتماد به نفس، رابطه جنسی جنبه های سرگرم کننده تری پیدا میکند و باعث افزایش عمق رابطه بین زوجین می شود. 

 

با وجودی که مردان بعد از 40 سالگی توانایی نعوظشان کاهش پیدا میکند و اختلال نعوظ یا نعوظ ناقص بیشتری را تجربه میکنند ، با این حال زنان بعد از 40 سالگی با توجه به این که شناختشان از بدن افزایش پیدا کرده و خجالتشان از بین میرود و متوجه می شوند که از رابطه چه می خواهند ، قابلیت ارگاسم بیشتری دارند و لذت و عمق بیشتری از رابطه جنسی بدست می آورند. 

 

تاثیر هورمون ها بر میل جنسی

میزان ترشح استروژن ، پروژسترون و تستوسترون در افراد بر میزان میل جنسی آن ها تاثیرگذار است. سطح پایین پروژسترون ، سطح بالای استروژن و سطح بالا تستوسترون با سطح بالای میل جنسی در ارتباط هستند. معمولا ترشح این هورمون ها با افزایش سن کاهش پیدا میکند. 

 

مردان 20 ساله : مردان برای برانگیختگی جنسی نیاز به هورمون تستوسترون دارند که میزان ترشح این هورمون در دهه 20 در بدن مردان در بیشترین حد ممکن است و میل جنسی بالایی دارند ولی به دلیل بی تجربگی در مورد رابطه جنسی احساس اضطراب پید میکنند و شاید به همین دلیل است که اغلب مردان در این سنین در 8 درصد موارد دچار اختلال نعوظ می شوند. 

 

زنان 20 ساله : زنان در دهه 20 سالگی در بارورترین حالت ممکن قرار دارند و میل جنسیشان در این دوره رو به افزایش است البته در اواخر دهه 20 درصد بارداری در زنان کاهش پیدا میکند.

 

مردان 30 تا 40 ساله : میل جنسی مردان در این دوره همچنان قوی است. از 35 سالگی به بعد ترشح تستوسترون سالی 1 درصد کاهش پیدا میکند و در برخی مردان میتواند سریعتر هم باشد. کاهش تستوسترون و استرس ناشی از کار و مسئولیت خانواده میتواند باعث کاهش میل جنسی در این دوره شود.

 

زنان 30 تا 40 ساله : در این دوره میل جنسی زنان به بیشترین حد ممکن می رسد. زنان 27 – 40 ساله نسبت به قبل تخیلات جنسی بیشتر و شدیدتری دارند و تمایلشان برای رابطه جنسی بیشتر است. 

 

مردان بعد از 50 سالگی : اگر از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار باشید با افزایش سن همچنان از زندگی جنسی خود لذت میبرید ، حفظ سلامت در این دوره ارتباط موثری با حفظ نعوظ دارد. در صورتی که به مشکلاتی از جمله دیابت ، کلسترول ، چاقی یا بیماری های قلبی مبتلا شده باشید در این سن اختلال نعوظ زیادی را تجربه میکنید. 

اغلب مردان از نظر جنسی تا دهه 70 عمرشان فعال هستند.

 

زنان بعد از 50 سالگی : در این سن شما دیگر نگرانی بابت باردار شدن ندارید و ممکن است به رابطه جنسی علاقمندتر شوید. هر چه به یائسگی نزدیک تر شوید ، استروژن شما کاهش پید کرده و ممکن است منجر به خشکی وازن و کاهش میل جنسی شود. بهتر است برای روانکاری واژن و گزینه های پیش رو با پزشکتان مشورت کنید. 

میل جنسی زنان بعد از یائسگی به سرعت کاهش پیدا میکند ولی همچنان وجود دارد. 

 

ادامه خبر
میزان قند نرمال بارداری چند است؟

قند خون و دیابت بارداری یکی از نگرانی های مادران باردار است. داشتن قند خون نرمال به افزایش احتمال موفقیت در بارداری کمک میکند. احتمال ابتلا به دیابت بارداری در زنانی که مصرف قند و شیرینی را رعایت نکنند زیاد است بنابراین کنترل قند خون هم برای افرادی که دیابت دارند و می خواهند باردار شوند و هم مادران باردار برای پیشگیری از ابتلا به دیابت اهمیت زیادی دارد. 

 

به طور متوسط 2 – 4 درصد زنان در دوران بارداری به صورت موقت به دیابت مبتلا می شوند و توانایی تولید انسولین برای غلبه بر قند خونشان نیستند ، که به عنوان دیابت بارداری شناخته می شود. 

دیابت بارداری معمولا بدون علامت است و فرد دچار تشنگی بیش از حد ، خستگی یا افزایش ادرار نمی شود. 

ادامه خبر
هشدار به زوج‌های جوان؛ همسرتان را کنترل نکنید

اگر نامزد و یا همسر خود را مکررا بصورت محسوس و نامحسوس کنترل می‌کنید و مدام سوالاتی چون: کجا بودی؟ کجارفتی؟ کی کارت تموم میشه؟ کی پیشته؟ چرا اینو پوشیدی؟ چرا خندیدی؟ و... از او می‌پرسید، عمیقا توصیه میکنم دست از این کار بردارید.بدترین چیزی که هر انسانی را از برقراری یک رابطه فراری می‌دهد این است که فکر کند کسی آزادیش را محدود می‌کند و مجبور است پیوسته در یک دادگاه ناعادلانه بی گناهیش را اثبات کند.

ادامه خبر
مسائلی که از روابط زناشویی‌ نباید به دیگران بگویید

اتفاقاتی که بین شما و همسرتان رخ می دهد. هرگز از خلوت خودتان با همسر چیزی به دوستانتان نگویید زیرا این روابط حکم راز بین شما و همسرتان است. همیشه خود را جای همسرتان بگذارید و ببینید از نظر شما قابل پسند است که دوستان همسرتان از رابطه بین شما مطلع باشند یا خیر؟

 

به گزارش شفاآنلاین:مسائل مربوط به اتاق خواب، فقط به شما و همسرتان مربوط است. در غیراین‌صورت خطر عدم اعتماد همسرتان را به جان می‌خرید. «صمیمیت» معنای مشخصی دارد. اگر در زندگی جنسی‌تان با چالشی روبه‌رو شدید، با همسرتان یا روان‌شناس صحبت کنید. روان‌شناسان رازهای شما را نزد خودشان نگه می‌دارند.

 

آتش اختلافات خانوادگی را با گفتن آن به دیگران شعله‌ور تر نکنید

بسیاری از زنان و مردان به خصوص در اوایل ازدواج به دلیل عدم شناخت کافی دچار اختلافاتی هر چند جزئی با خانواده همسرشان می شوند. بازگو کردن این اختلافات نزد دیگران اولا ذهنیت آنها را نسبت به همسر شما تحت تاثیر قرار خواهد داد، ثانیا ممکن است در مواردی حرف هایی که از سر ناراحتی زده اید به گوش خانواده همسرتان برسد و بعد... عواقب چنین چیزی اصلا قابل پیش بینی نیست!

 

همچنین ممکن شما و همسرتان با خانواده او ارتباط خوبی نداشته باشید، لازم نیست این مشکلات را با خانواده‌ی خودتان در میان بگذارید و یا بالعکس. مطمئن باشید هر چقدر هم که بخواهید کاملا قید آن‌ها را بزنید، آن‌ها خانواده شما هستند، قطعا بر کیفیت و دوام زندگی مشترکتان موثرند و به خاطر نسبتی که دارید زندگیتان به نوعی به هم گره خورده و شما جایی به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید.

 

حتی ممکن است این اختلافات در بسیاری از مواقع به مرور زمان برطرف می‌شوند و ممکن است روابط و رفتار شما با آن افراد تغییر کنید در این صورت شما مجبور به توضیحی به دلیل رفتار صمیمان‌تان با دیگران نیستید.


 

لزومی ندارد شرایط مالی‌تان را با دیگران در میان بگذارید

لزومی ندارد کسی از شرایط مالی شما آگاه باشد میزان پس انداز حقوق پولی که به دیگران قرض داده اید یا گرفته اید جزء موارد شخصی است و نیاز نیست دیگران از آن مطلع باشند. ممکن است با قضاوت نادرست آنها روبرو شوید.

 

ممکن است شما را ثروتمندتر از آنچه که هستید ببینند و فکر کنند در زندگی مشکلی ندارید، بنابراین توقعاشان از شما بالا رود. همین طور ممکن است تنها به این دلیل که درآمد بیشتری دارند خود را بالاتر از شما ببینند و با شما مثل یک زیر دست رفتار کنند. با حفظ چنین اسراری تعادل را در دوستی خود برقرار خواهید کرد.

 

نارضایتی از رفتار همسرتان را با خود او درمیان بگذارید نه دیگران

شاید وقتی همسر شما طبق میلتان رفتار نمی کند و یا رفتار و کردار خود شما را عصبانی می کند، به درددل کردن با دوستان نیاز پیدا کنید. البته کمی غر زدن یا گلایه اشکالی ندارد، ولی مراقب باشید ذهنیت دوستانتان را نسبت به همسرتان خراب نکنید چرا که این کار تاثیری ماندگار بر ذهن آنها خواهد داشت. مسلما پس از مدتی شما و شوهرتان همه چیز را فراموش می کنید ولی دوستانتان حرف های شما را راجع به او فراموش نخواهند کرد.

 

نظر همسرتان نسبت به اطرافیانتان را با آن‌ها در میان نگذارید

اجازه ندهید ازدواج در رابطه با اطرافیانتان خللی ایجاد کند. اگر همسرتان از یکی از دوستان شما خوشش نمی آید به او یا حتی سایر دوستان نگویید. به خصوص اگر این دوست مرتکب اشتباه یا رفتار بدی نشده باشد. شما می‌توانید با گفتگوی منطقی با همسرتان و مدیریت روابطتان روابطتان را با آن‌ها حفظ کنید.

 

روابط سابق همسرتان مربوط به شماست نه اطرافیانتان

ممکن است همسرتان در گذشته ازدواج نا موفق و یا روابط نا موفقی داشته بوده است که با گفت‌وگو آن را بین خوتان حل کرده و او را درک کرده باشید اما مطمئن باشید دیگران حتی اگر در ظاهر هم تظاهر به درک این مسئله کنند دید منفی نسبت همسر شما پیدا کرده و بر اساس آن قضاوت‌های نادرستی از او می‌کند که این می‌تواند شما را تحت تاثیر قرار داده و زندگی زناشوییتان را به خطر اندازد.

 

شما متوجه نمی‌شوید که این قضاوت‌ها نشات گرفته از درک نکردن روابط قبلی اوست و آن‌ها منطقی می‌پندارید، در صورتی که تاثیر غیر مستقیم درمیان گذاشتن راز همسرتان است. این درباره‌ی دیگر رازهای گذشته همسرتان هم صدق می‌کند.

 

گفتن رازهای مجردیتان به دیگران می‌تواند تیر خلاصی برای زندگی مشترکتان باشد

گفتن رازهای شما در زندگی مشترک به دیگران، می‌تواند دادن تیر خلاص رابطه‌تان به دیگری باشد که هر موقع بخواهد از آن استفاده کند. پنهان کردن گذشته از همسر تحت هر شرایط و برای هر موردی مقبول نیست، اما اگر به هر دلیل رازی دارید که از همسرتان پنهان کرده‌اید هرگز به دیگران نگویید حتی اگر رابطه‌ی صمیمی با او دارید. وقتی شما نتوانستید رازدار خوبی برای خودتان باشید چگونه انتظار دارید دیگران راز دار شما باشند.

ادامه خبر
آسیب‌های دعوا کردن کودک در جمع را بدانید

درباره آسیب‌های دعوا کردن کودکان در جمع دیگران، اظهار کرد: برخی از کودکان به علت وجود قوانین سخت در خانه، در مهمانی‌ها و در جمع دیگران رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که در خانه مجاز به انجام آن‌ها نیستند.

این روانشناس ادامه داد: وقتی در خانه چارچوب سفت و سخت وجود داشته باشند، کودک فکر می‌کند در محیط جدید می‌تواند از آن قوانین و مقررات فاصله بگیرد و رفتارهایی را بروز دهد که واقعا به آن علاقه دارد.

لواف با بیان اینکه برخی از کودکان برای جلب توجه دیگران، رفتارهایی را بروز می‌دهند تا در مرکز توجه آن‌ها قرار گیرند، افزود: کودکانی که کنجکاو هستند وقتی در جمعی قرار می‌گیرند می‌خواهند درباره همه چیز اطلاعات کسب کند، به همین دلیل ممکن است تنشی ایجاد شود و والدین در جمع با کودک برخورد کنند.

وی گفت: دعوای کودک در جمع توسط والدین موجب کاهش اعتماد به نفس در او می‌شود و طردشدگی و حقارت او را در پی دارد و این پیام را به کودک می‌دهیم که "تو بد هستی".

این روانشناس تصریح کرد: وقتی کودک برچسب "بد بودن" را دریافت می‌کند، این کار در وهله اول باعث سرخوردگی، کاهش اعتماد به نفس و ایجاد احساس حقارت در او می‌شود و وقتی این رفتار به مرور ادامه پیدا کند، کودک هر رفتاری را که دوست دارد انجام می‌دهد، چراکه با خود می‌گوید: "من که بد هستم پس بذار هرکاری دوست دارم انجام دهم".

لواف افزود: وقتی والدین کودک را در جمع دعوا می‌کنند، خشم نهفته ای در او ایجاد می‌شود، به گونه‌ای که کودک به دنبال تلافی کردن است و رفتار کینه جویانه‌ای در او ایجاد شده وپرخاشگری و لجبازی می‌کند، پس بیشتر محیط را بر هم می‌ریزد تا استقلال خود را نشان دهد.

وی با بیان اینکه باید والدین جلوی این مسئله را بگیرند، اضافه کرد: والدین به کودکشان باید آموزش دهند که در جمع چگونه برخورد کنند و انتظاراتی که از فرزندشان دارند را به او بگویند، واضح و شفاف وظایف کودک را برای حضور در مهمانی آموزش دهند، به عنوان مثال والدین به فرزندشان می‌گویند "داریم به مهمانی می‌رویم دختر یا پسر خوبی باش"، این در حالی است که آن‌ها به کودک نمی‌گویند تعریف خوب بودن چیست.

این روانشناس خاطرنشان کرد: اگر کودک در جمع انتظارات ما را برآورده نکرد، او را از جمع جدا کنیم و آرام تذکر دهیم تا رفتارهای منفی را انجام ندهد، همچنین یک جایگزین برای کودک در مهمانی مشخص کنید تا سرگرم آن شود و رفتارهای منفی انجام ندهد و این روش پیشگیرانه است.

ادامه خبر

%خرید ازفروشگاه همواره تخفیف

- باسلام خدمت شمادوست عزیزبا استفاده ازاین امکان جدید سایت شما میتوانیدهرگونه کالای مد نظرخود را خرید کنید.
- باخرید خود از افرادی که اجناس خانگی ومحصولات صنایع دستی خودرا دراین فروشگاه قرار دادند کمک میکنید .باتشکرازتمام مردم خوب وحیدیه

جدیدترین اخبار روز

مارادنبال کنید