صفحه اصلی   آخرین خبر   اخبار زنان
زنان سرزمینم ایران

وحیدیه نگارشهرخبر

زنان سرزمینم ایران

آخرین اخبار زنان ودختران ایرانی

آخرین اخبار زنان ودختران ایرانی

زنان سرزمینم ایران

آخرین اخبار زنان ودختران ایرانی

زنان سرزمینم ایران

رابطه جنسی زناشوئی و بهبود آن با خرید کاندوم

در ابتدا تفاوت‌های لذت جنسی در خانم و آقا را بشناسید، این دو باهم متفاوت هستند و آگاهی نداشتن از آنها به کانون خانواده آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند.

 

نکته اول اینکه دو بخش در رابطه جنسی زناشوئی داریم:

تحریک پذیری:

از لحاظ علمی ترشح تستسترون، ترشحات عصبی ضد درد مثل اندورفین و هورمونهایی که علاقه به روابط اجتماعی را افزایش می‌دهند، موجب افزایش حس شادی و تنش‌های پازیتیو عصبی می‌شود.

 

اوج لذت جنسی و ارگاسم :

تغییرات در هنگام رابطه جنسی زناشویی و برانگیختگی کاهش این تحریکات و تنش‌ها را اوج لذت جنسی گویند.

 

https://up.rozbano.com/view/3105070/Marital%20and%20improving%20it%20by%20buying%20condoms.jpg

رابطه جنسی زناشوئی و بهبود آن با خرید کاندوم

 

اول این دو موضوعِ تحریک پذیری و ارگاسم در خانم‌ها و مردها تفاوت دارد. تحریک پذیری در هر دو طرف رابطه جنسی زناشوئی نیاز به تنوع دارد توجه نکردن به آن رابطه زناشویی را به یکنواختی تبدیل می‌کند.

 

•    آیا همه مردان از کاندوم تنفر دارند؟

برخی به اشتباه فکر می‌کنند کاندوم موجب لذت جنسی در مردان را کم می‌کند. ولی کاندوم‌های نازک با ضخامت چند میکرون گرفته و  انواع کاندوم تاخیری تنها برای افزایش و طولانی شدن لذت جنسی طراحی شده‌اند. برای حفظ تعادل در لذت جنسی استفاده از کاندوم خاردار و کاندوم فضایی تحریک‌پذیری خانم‌ها را افزایش می‌دهد. پس مدت به اوج رسیدنِ لذت جنسی زن‌ها و زمان رسیدن به ارگاسم همزمان را به ارمغان می‌آورد.

 

•    چرا زن‌ها در رابطه جنسی سرد می‌شوند؟

سردمزاجی خانم‌ها در رابطه زناشویی میتواند به دلیل نرسیدن به ارگاسم در آنها باشد. پس در رابطه جنسی مراحل تحریک کردن و ارگاسم را به گونه‌ایی کنترل کنید که هر دو طرف به اوج لذت جنسی برسید. موضوع دیگر در سردمزاجی جنسی خانم‌ها احساس درد در مقاربت است. با خرید و انتخاب کاندوم مناسب و ژل لوبریکانت روان کننده این موضوع را حل کنید.

 

•    لباس زیر جذاب را فراموش نکنید!

هرچند موضوع لباس زیر بیشتر در مورد خانم‌ها مطرح شده است اما آقایان نیز باید دقت داشته باشند که آنها نیز وظیفه دارند تا با استفاده از لباس‌های زیر متفاوت میل جنسی خانم‌ها را تحریک کنند. خانم‌ و آقا هر دو باید سعی کنند علاوه بر ایجاد رابطه جنسی زناشوئی در مکان‌های دیگری از خانه جدا از اتاق خواب، از لباس‌های زیر جذاب متنوع و رنگ‌های شاد استفاده کنند.

 

تهیه و تنظیم: فروشگاه اینترنتی هپیکس

ادامه خبر
لایحه‌جدید‌حجاب باز دارنده است؟

لایحه جدید عفاف و حجاب با 50درصد تغییر نسبت به لایحه ارائه شده از سوی دولت و قوه قضاییه و 70درصد افزایش مواد موجود در آن به تصویب رسیده و قرار است گزارش آن برای رسیدگی به هیأت رئیسه  مجلس ارسال شود؛ هر چند که به‌گفته حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی مجلس به همشهری، از چهارشنبه گذشته و به‌مدت 10روز یک بازه زمانی برای افزودن یا اصلاح برخی موارد این لایحه که از سوی کارشناسان اعلام شود، درنظر گرفته شده است. اینکه این لایحه هنوز قطعی نیست و احتمال تغییر در آن وجود دارد را هم حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تأیید کرده و گفته: «آنچه به‌عنوان لایحه حجاب منتشر شده قطعی، رسمی و نهایی نیست و نظر مجلس، آن چیزی است که در صحن تصویب شود.»

مجازات برای مروجین بی حجاب
لایحه جدید عفاف و حجاب 70ماده و 5فصل دارد و از سوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به تصویب رسیده است. در این لایحه اقداماتی با محوریت خانواده و به‌منظور حفظ و حراست از کیان نهاد مهم خانواده درنظر گرفته شده است، همچنین مجازات‌هایی برای آسیب‌زنندگان به بنیان خانواده دیده شده و تمام تلاش این بوده تا از این طریق، از کانون خانواده حراست و حفاظت شود. حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره این لایحه به همشهری می‌گوید:«کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در چند جلسه که با همراهی مسئولان قوه‌قضاییه، نیروی انتظامی، وزارت کشور و دادگستری، صدا و سیما، برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و مرکز تحقیقات مجلس برگزار کرد، لایحه جدید را آخر هفته به پایان رساند و برای رسیدگی به هیأت رئیسه مجلس ارسال می‌شود. این مصوبه پس از تصویب در صحن مجلس، به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و درصورت تأیید از سوی این شورا، به قانون تبدیل شده و لازم‌الاجرا خواهد بود.» نقدعلی با بیان اینکه در لایحه جدید بسیاری از موضوعات مغفول مانده در نسخه‌پیشین دیده شده، عنوان می‌کند: «در لایحه جدید علاوه بر اینکه تکالیف نهادها در حوزه حجاب و عفاف مشخص شده، به بررسی جرم و مجازات نیز پرداخته شده است. از سوی دیگر جرم‌انگاری هم دیده شده و این در حالی است که در لایحه دولت موارد مطرح‌شده به تخلف تنزل داده شده بود.» این نماینده مجلس به مجازات‌های سنگین برای مروجین بی‌عفتی و بی‌حجابی هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «توهین به اصل حجاب در فضای حقیقی و مجازی با درجه ۴ جرم‌انگاری شده و خاطیان به مرجع قضایی معرفی می‌شوند. برای صاحبان مشاغلی هم که بدپوششی را رواج می‌دهند یا در محل کار آنها بی‌عفتی روی می‌دهد، جرم‌انگاری درجه۳ که در مرحله نخست ۶‌ماه سود درآمد آن صنف و جزای نقدی و درجه ۴ معادل3‌ماه سود درآمد درنظر گرفته شده است. این جرم‌انگاری برای مؤسسات پزشکی، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها هم وجود دارد و توقیف گذرنامه و مسدود کردن صفحات و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی هم لحاظ خواهد شد.» عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره مجازات‌هایی که برای افراد مشهور درنظر گرفته شده است هم توضیح می‌دهد: «برای این افراد مجازات‌ از توقیف گذرنامه، بستن صفحه در فضای مجازی، جزای نقدی، محرومیت از فعالیت‌های شغلی و حرفه‌ای، یک تا ۱۵سال ممنوعیت خروج از کشور، یک تا ۱۵سال محرومیت از فعالیت‌های تبلیغاتی و مصاحبه، یک تا ۱۵سال ممنوعیت معاملات رسمی تا زمان پرداخت جزای نقدی، لغو همه امتیازات و معافیت‌های اعطایی و سلب مالکیت صفحه مجازی به‌صورت دائم درنظر گرفته شده است. همچنین این افراد با ممنوعیت دعوت به صداوسیما هم مواجه خواهند بود.» این مسئول همچنین درباره مسئولیت‌های مردمی برای برخورد با بی‌حجابی‌ها هم بیان می‌کند: «موضوع پرخاشگری و هتک‌حرمت آمران و ناهیان جرم‌انگاری شد و برای فردی که در مقابل آمران به معروف و ناهیان از منکر دست به اقدامات خشونت‌آمیز بزند، جزای نقدی درجه۵ درنظر گرفته شده است. گزارش‌های مردمی هم در این لایحه قانونمند شده و سامانه‌ای برای آن طراحی شده است تا فراجا بتواند برای طی مراحل قانونی و قضایی موارد را به مراجع مربوط ارائه کند.»

لایحه دوم با نظر کارشناسان دستگاه ها
«در مجموع وقت زیادی برای تکمیل و اصلاح لایحه صرف شده و یکی از محسنات آن هم این بوده که از همه کارشناسانی که در این زمینه، دستی بر موضوع داشتند استفاده شده است.» این نکته را هم حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی مجلس به همشهری اعلام می‌کند و در توضیح بیشتر درباره تغییرات کلی این لایحه بیان می‌کند: «لایحه ابتدایی که از سوی دولت و قوه قضاییه ارائه شده، فقط جنبه‌های سلبی مباحث مرتبط با حجاب و عفاف را داشته، اما در کمیسیون حقوقی و قضایی حدود60 ماده مباحث ایجابی و سلبی هم به این لایحه اضافه شده است. البته عمده این ماده‌ها ایجابی هستند که درباره تعیین تکلیف وظایف دستگاه‌هاست؛ از این نظر که چه اقداماتی باید برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب انجام دهند.» او با بیان اینکه اگر دستگاه‌ها به تکالیف محول شده عمل نکنند یا کوتاهی در اجرای آن صورت بگیرد، باید پاسخگو باشند، ادامه می‌دهد: «در لایحه جدید، زمانی که تکالیف هر دستگاه تنظیم، تدوین و در نهایت مصوب می‌شد، کارشناسان آن دستگاه‌ها هم حضور داشتند و از نقطه نظرات استفاده شده است. به همین دلیل، به ‌نظر می‌رسد که اشکالات کمی به این گزارش وارد شود، اما قطعا نمی‌توان گفت که بدون اشکال است.» به‌گفته حاجی دلیگانی، در این‌باره یک بازه زمانی برای دریافت پیشنهادها از سوی کارشناسان در نظر گرفته شده و این زمان از چهارشنبه هفته گذشته به‌مدت 10روز خواهد بود: «در این مدت اگر افراد صاحب‌نظر نقطه نظراتی داشته باشند و به نمایندگان ارائه کنند، امکان ارائه پیشنهاد در زمان رسیدگی در صحن وجود دارد. البته به شرطی که این پیشنهاد تا جمعه 13مرداد از سوی نمایندگان بارگذاری شود.»‌ عضو کمیسیون قضایی مجلس درباره میزان تغییرات در لایحه جدید هم بیان می‌کند: «حجم لایحه کمیسیون قضایی حدود 70درصد اضافه شده و اصلاحات مواد قبلی آن هم حدود 50درصد است. این لایحه احتمالا از هفته آینده در نوبت دستور قرار می‌گیرد و پس از تصویب در صحن مجلس، به شورای نگهبان ارسال می‌شود.»

فصل اول
عنوان دقیق لایحه عفاف و حجاب، لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» و فصل اول آن کلیات است. در ماده یک آن، خانواده به‌عنوان کانون اصلی رشد و تعالی انسان و آرامش آن درنظر گرفته شده است و هر اقدامی که باعث سست‌شدن رکن خانواده شود، ازجمله برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی و بدپوششی به‌عنوان جرم تلقی می‌شود.

فصل دوم
درباره وظایف عمومی دستگاه‌های اجرایی کشور است.

فصل سوم
درباره تکالیف اختصاصی دستگاه‌هاست. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف شده تا نظام جامع رتبه‌بندی محتوایی را مطابق شاخص‌ها در حوزه عفاف و حجاب تهیه کند. سازمان صداوسیما هم مکلف شده تا تهیه و پخش برنامه‌های تلویزیونی برای معرفی و ترویج نمادها و الگوهای پوشش اسلامی - ایرانی را در دستور کار قرار دهد. وزارت آموزش و پرورش هم موظف است ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و سبک زندگی ایرانی اسلامی را در تمامی مقاطع تحصیلی مبتنی بر سن و سنخیت در قالب بسته‌های یادگیری به‌ویژه برنامه‌ها و متون درسی، تولیدات و رویدادها، جشنواره‌ها، اردوهای فرهنگی و تربیتی، محتوای چندرسانه‌ای، به‌صورت تعاملی و برخط با بهره‌گیری از ظرفیت‌های زیست‌بوم‌های فناورانه در بستر فضای مجازی در دستورکار داشته باشد.

فصل چهارم
مصوبه مربوط به لایحه عفاف و حجاب درباره وظایف عمومی و مسئولیت اجتماعی است که بر اساس آن، موضوع عفاف و حجاب یکی از ملاک‌های استخدام در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی قرار می‌گیرد. در مورد آموزش و پرورش هم آمده که بحث عفاف و حجاب به‌صورت استمراری در مراحل ارزشیابی نیز مورد توجه قرار گیرد.

فصل پنجم
این فصل هم مربوط به جرائم و تخلفات در حوزه عفاف و حجاب است. نگاه این فصل از مصوبه به افرادی است که با دولت‌ها، شبکه‌ها و جریانات رسانه‌ای خارجی در ارتباط هستند و ترویج برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی و بدپوششی در جامعه را دنبال می‌‌کنند که برای آنها مجازات‌هایی درنظر گرفته شده است. در مجازات مرتبطین با رسانه‌ها، گروه‌ها و شبکه‌های معاند در راستای ترویج بی‌بند و باری و بی‌حجابی، در مرحله اول مراعات حال افراد شده و چنانچه افراد بر اثر بی‌اطلاعی مرتکب اقدامی شده و یا از عملکردشان پشیمان شده باشند، گذشت از تخلف و جرم برایشان درنظر گرفته شده است. جرایمی هم برای اشاعه‌دهندگان فحشا در جامعه در نظر گرفته شده که از تذکر و جریمه نقدی شروع می‌شود. همچنین مجموعه‌ای از محدودیت‌های اجتماعی برای کسانی که به‌دلیل عملکردشان به دادگاه معرفی می‌شوند، درنظر گرفته شده که ازجمله آن می‌توان به ممنوعیت در یک بازه زمانی برای خروج از کشور اشاره کرد. در این مصوبه برای فروشگاه‌هایی که به‌صورت شبکه‌ای اقدام به فروش محصولاتی می‌کنند که ترویج 4 عنوان مجرمانه ذکر شده را داشته باشد، تا سقف 10درصد سود سالانه این فروشگاه‌ها به‌عنوان جریمه برایشان درنظر گرفته می‌شود.




 

ادامه خبر
زنان و مردان در چه سنی در اوج جنسی خود هستند

اوج میل جنسی زنان و مردان در چه سنی است؟ 

زنان و مردان در سنین خاص، برخی فصول و ساعت های خاصی از روز در اوج میل جنسی هستند و آمادگی و تمایل بیشتری برای برقراری رابطه جنسی در خودشان احساس می کنند. 

بهترین راه برای حفظ و پایداری ازدواج و داشتن زندگی جنسی سالم داشتن رابطه جنسی حداقل 1 – 2 بار در هفته است. زوج هایی که حداقل 1 بار در هفته رابطه جنسی دارند نسبت به دیگران شادتر هستند.

 

رابطه جنسی بین زوجین علاوه بر این که باعث می شود روحیه شادتری داشته باشند و بیشتر به هم رسیدگی کنند باعث کاهش فشار خون و استرس می شود. 

 

با  افزایش سن بعد از 40 سالگی ترشح هورمون های جنسی کاهش پیدا میکند بنابراین برای ایجاد میل جنسی در شریک زندگیتان ممکن است نیاز به تلاش بیشتری نسبت به دهه 20 داشته باشید. 

 

با  این وجود به دلیل افزایش صمیمیت و اعتماد به نفس، رابطه جنسی جنبه های سرگرم کننده تری پیدا میکند و باعث افزایش عمق رابطه بین زوجین می شود. 

 

با وجودی که مردان بعد از 40 سالگی توانایی نعوظشان کاهش پیدا میکند و اختلال نعوظ یا نعوظ ناقص بیشتری را تجربه میکنند ، با این حال زنان بعد از 40 سالگی با توجه به این که شناختشان از بدن افزایش پیدا کرده و خجالتشان از بین میرود و متوجه می شوند که از رابطه چه می خواهند ، قابلیت ارگاسم بیشتری دارند و لذت و عمق بیشتری از رابطه جنسی بدست می آورند. 

 

تاثیر هورمون ها بر میل جنسی

میزان ترشح استروژن ، پروژسترون و تستوسترون در افراد بر میزان میل جنسی آن ها تاثیرگذار است. سطح پایین پروژسترون ، سطح بالای استروژن و سطح بالا تستوسترون با سطح بالای میل جنسی در ارتباط هستند. معمولا ترشح این هورمون ها با افزایش سن کاهش پیدا میکند. 

 

مردان 20 ساله : مردان برای برانگیختگی جنسی نیاز به هورمون تستوسترون دارند که میزان ترشح این هورمون در دهه 20 در بدن مردان در بیشترین حد ممکن است و میل جنسی بالایی دارند ولی به دلیل بی تجربگی در مورد رابطه جنسی احساس اضطراب پید میکنند و شاید به همین دلیل است که اغلب مردان در این سنین در 8 درصد موارد دچار اختلال نعوظ می شوند. 

 

زنان 20 ساله : زنان در دهه 20 سالگی در بارورترین حالت ممکن قرار دارند و میل جنسیشان در این دوره رو به افزایش است البته در اواخر دهه 20 درصد بارداری در زنان کاهش پیدا میکند.

 

مردان 30 تا 40 ساله : میل جنسی مردان در این دوره همچنان قوی است. از 35 سالگی به بعد ترشح تستوسترون سالی 1 درصد کاهش پیدا میکند و در برخی مردان میتواند سریعتر هم باشد. کاهش تستوسترون و استرس ناشی از کار و مسئولیت خانواده میتواند باعث کاهش میل جنسی در این دوره شود.

 

زنان 30 تا 40 ساله : در این دوره میل جنسی زنان به بیشترین حد ممکن می رسد. زنان 27 – 40 ساله نسبت به قبل تخیلات جنسی بیشتر و شدیدتری دارند و تمایلشان برای رابطه جنسی بیشتر است. 

 

مردان بعد از 50 سالگی : اگر از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار باشید با افزایش سن همچنان از زندگی جنسی خود لذت میبرید ، حفظ سلامت در این دوره ارتباط موثری با حفظ نعوظ دارد. در صورتی که به مشکلاتی از جمله دیابت ، کلسترول ، چاقی یا بیماری های قلبی مبتلا شده باشید در این سن اختلال نعوظ زیادی را تجربه میکنید. 

اغلب مردان از نظر جنسی تا دهه 70 عمرشان فعال هستند.

 

زنان بعد از 50 سالگی : در این سن شما دیگر نگرانی بابت باردار شدن ندارید و ممکن است به رابطه جنسی علاقمندتر شوید. هر چه به یائسگی نزدیک تر شوید ، استروژن شما کاهش پید کرده و ممکن است منجر به خشکی وازن و کاهش میل جنسی شود. بهتر است برای روانکاری واژن و گزینه های پیش رو با پزشکتان مشورت کنید. 

میل جنسی زنان بعد از یائسگی به سرعت کاهش پیدا میکند ولی همچنان وجود دارد. 

 

ادامه خبر
کلیتورال هود چیست، کجا قرار دارد و آیا می توانید کلیتورال هود را کوچک کنید؟

کلیتورال هود دقیقا چه کار می کند و جراحی کلیتورال هود چیست؟ 

کلیتوریس حساس ترین نقطه بدن زن محسوب می شود و حتی از سر آلت مردانه حساسیت بسیار بالاتری دارد و پایانه های عصبی متعددی به آن می رسند ، به همین دلیل پوستی روی آن را پوشانده تا مانع از سایش و تحریک آن شود ، این لایه محافظ به نام کلیتورال هود شناخته می شود. 

در قسمت بالای واژن جایی که دو لابیای کوچک به هم می رسند کلیتوریس قرار گرفته است ، پوستی که روی کلیتوریس را پوشانده به نام کلاهک کلیتوریس یا کلیتورال هود شناخته می شود. اگر بخواهیم معادل آن را در بدن مردان پیدا کنیم ، پوست ختنه گاه مردانه است. 

 

کلاهک کلیتوریس درست مانند لابیاها در اشکال ، رنگها و اندازه های متفاوت وجود دارد و در بدن هر زنی منحصر به فرداست. 

اگر نگرانی طبیعی بوندن یا نبودن کلیتورال هود خود هستید باید بگوییم که هیچ حالتی به عنوان طبیعی برای اجزای اندام تناسلی وجود ندارد چون کاملا منحصر به فرد  و مخصوص خود فرد هستند.

 

چطور کلیتورال هود را پیدا کنیم؟

کلیتورال هود در بالا ترین قسمت شکاف آلت تناسلی زنانه درست بین لابیای بزرگ و لابیای کوچک قرار می گیرد که برجستگی کلیتوریس را پوشانده است. در برخی از زنان لابیان کوچک گسترده تر است و تا کلیتورال هود کشیده می شود ولی برخی دیگر که لابیای کوچکشان گسترده نیست ، کمی از کلیتورال هود فاصله عمودی دارد. 

 

برای پیدا کردن کلاهک کلیتوریس میتوانید از روش زیر استفاده کنید. 

یک آینه دستی بردارید و از کمر به پایین برهنه شوید.

روی صندلی یا لبه تخت بنشینید و پاهایتان را از هم باز کنید. یک پا را روی تخت یا صندلی بگذارید.

آینه را طوری مقابل ناحیه تناسلی بگیرید تا بتوانید با چشم این قسمت را ببیند.

در صورت نیاز با دست دیگر لابیای بیرونی و داخلی خود را از هم باز کنید.

 

به قسمت شکاف بالای آلت تناسلی که بالای لابیاها محسوب می شود نگاه کنید ، یک لایه پوست برجسته را خواهید دید که لابیاهای داخلی را به هم متصل میکند ، این قسمت دکمه مانند ، کلاهک کلیتوریس یا کلیتورال هود است. 

برانگیختگی جنسی باعث متورم شدن  و سفت شدن کلیتوریس می شود در نتیجه کلیتورال هود که رویش را پوشانده است حالت برجسته تری پیدا کرده و راحت تر پیدا می شود. 

 

 هود کلیتورال در زنان, کلیتورال هود چیست, کلیتورال هود کجاست

کلیتورال هود کجاست

 

وظیفه کلیتورال هود چیست؟

کلیتوریس حساس ترین بخش بدن زنان است و حساسیت آن نسبت به آلت تناسلی مردانه بسیار بیشتر است. این دکمه بسیار کوچک که به نام کلتوریس شناخته می شود دارای 15 هزار پایانه عصبی است ، کلیتورال هود برای محافظت از این بافت حساس در برابر تحریک بیش از حد در اثر سایش عوامل خارجی ، روی کلیتوریس را پوشانده است. 

از سوی دیگر غدد چربی موجود در کلیتورال هود با تولید سبوم ، حالتی روان بین کلاهک و کلیتوریس ایجاد می کنند تا به آسانی روی بدنه کلیتوریس بدون ایجاد هیچ گونه تحریکی بلغزد.

 

آیا کلیتورال هود جمع میشود؟

در برخی زنان بله ، زمانی که بخش بالایی کلیتوریس یا گلنس کلیتوریس در زمان تحریک جنسی متورم و بزرگ می شود در برخی زنان که کلیتوریس بزرگ یا کلاهک کوچکتری دارند ، کلاهک جمع شده و بخشی از کلیتوریس بیرون می زود. 

ولی اگر کلیتورال هود شما بزرگ باشد یا کلیتوریس شما کوچک باشد ، حتی هنگام تحریک هم کلیتوریس نمیتواند به قدری بزرگ شود که کلاهک را کنار بزند. 

 

گاهی اوقات مشکلی به نام چسبندگی کلیتورال مانع از جمع شدن کلاهک کلیتوریس می شود. چسبندگی زمانی ایجاد می شود که سلولهای پوست و سبوم زیر کلیتورال هود جمع شوند و دچار عفونت باکتریایی شوند. 

درادامه میخوانید

ادامه خبر
میزان قند نرمال بارداری چند است؟

قند خون و دیابت بارداری یکی از نگرانی های مادران باردار است. داشتن قند خون نرمال به افزایش احتمال موفقیت در بارداری کمک میکند. احتمال ابتلا به دیابت بارداری در زنانی که مصرف قند و شیرینی را رعایت نکنند زیاد است بنابراین کنترل قند خون هم برای افرادی که دیابت دارند و می خواهند باردار شوند و هم مادران باردار برای پیشگیری از ابتلا به دیابت اهمیت زیادی دارد. 

 

به طور متوسط 2 – 4 درصد زنان در دوران بارداری به صورت موقت به دیابت مبتلا می شوند و توانایی تولید انسولین برای غلبه بر قند خونشان نیستند ، که به عنوان دیابت بارداری شناخته می شود. 

دیابت بارداری معمولا بدون علامت است و فرد دچار تشنگی بیش از حد ، خستگی یا افزایش ادرار نمی شود. 

ادامه خبر
روش های درمان زودانزالی آقایان

روش های درمان زود انزالی چیست؟ از بین روش های مختلف و متنوع، کدام روش قطعی و حتمی است؟ این سوال، به یکی از مهم ترین سوالات مردان بالغ بخصوص افراد متاهل تبدیل شده است. اما قبل از هر چیز بهتر است درباره علت زودانزالی کمی با شما صحبت کنیم:

 درادامه میخوانیم

ادامه خبر
هشدار به زوج‌های جوان؛ همسرتان را کنترل نکنید

اگر نامزد و یا همسر خود را مکررا بصورت محسوس و نامحسوس کنترل می‌کنید و مدام سوالاتی چون: کجا بودی؟ کجارفتی؟ کی کارت تموم میشه؟ کی پیشته؟ چرا اینو پوشیدی؟ چرا خندیدی؟ و... از او می‌پرسید، عمیقا توصیه میکنم دست از این کار بردارید.بدترین چیزی که هر انسانی را از برقراری یک رابطه فراری می‌دهد این است که فکر کند کسی آزادیش را محدود می‌کند و مجبور است پیوسته در یک دادگاه ناعادلانه بی گناهیش را اثبات کند.

ادامه خبر
مسائلی که از روابط زناشویی‌ نباید به دیگران بگویید

اتفاقاتی که بین شما و همسرتان رخ می دهد. هرگز از خلوت خودتان با همسر چیزی به دوستانتان نگویید زیرا این روابط حکم راز بین شما و همسرتان است. همیشه خود را جای همسرتان بگذارید و ببینید از نظر شما قابل پسند است که دوستان همسرتان از رابطه بین شما مطلع باشند یا خیر؟

 

به گزارش شفاآنلاین:مسائل مربوط به اتاق خواب، فقط به شما و همسرتان مربوط است. در غیراین‌صورت خطر عدم اعتماد همسرتان را به جان می‌خرید. «صمیمیت» معنای مشخصی دارد. اگر در زندگی جنسی‌تان با چالشی روبه‌رو شدید، با همسرتان یا روان‌شناس صحبت کنید. روان‌شناسان رازهای شما را نزد خودشان نگه می‌دارند.

 

آتش اختلافات خانوادگی را با گفتن آن به دیگران شعله‌ور تر نکنید

بسیاری از زنان و مردان به خصوص در اوایل ازدواج به دلیل عدم شناخت کافی دچار اختلافاتی هر چند جزئی با خانواده همسرشان می شوند. بازگو کردن این اختلافات نزد دیگران اولا ذهنیت آنها را نسبت به همسر شما تحت تاثیر قرار خواهد داد، ثانیا ممکن است در مواردی حرف هایی که از سر ناراحتی زده اید به گوش خانواده همسرتان برسد و بعد... عواقب چنین چیزی اصلا قابل پیش بینی نیست!

 

همچنین ممکن شما و همسرتان با خانواده او ارتباط خوبی نداشته باشید، لازم نیست این مشکلات را با خانواده‌ی خودتان در میان بگذارید و یا بالعکس. مطمئن باشید هر چقدر هم که بخواهید کاملا قید آن‌ها را بزنید، آن‌ها خانواده شما هستند، قطعا بر کیفیت و دوام زندگی مشترکتان موثرند و به خاطر نسبتی که دارید زندگیتان به نوعی به هم گره خورده و شما جایی به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید.

 

حتی ممکن است این اختلافات در بسیاری از مواقع به مرور زمان برطرف می‌شوند و ممکن است روابط و رفتار شما با آن افراد تغییر کنید در این صورت شما مجبور به توضیحی به دلیل رفتار صمیمان‌تان با دیگران نیستید.


 

لزومی ندارد شرایط مالی‌تان را با دیگران در میان بگذارید

لزومی ندارد کسی از شرایط مالی شما آگاه باشد میزان پس انداز حقوق پولی که به دیگران قرض داده اید یا گرفته اید جزء موارد شخصی است و نیاز نیست دیگران از آن مطلع باشند. ممکن است با قضاوت نادرست آنها روبرو شوید.

 

ممکن است شما را ثروتمندتر از آنچه که هستید ببینند و فکر کنند در زندگی مشکلی ندارید، بنابراین توقعاشان از شما بالا رود. همین طور ممکن است تنها به این دلیل که درآمد بیشتری دارند خود را بالاتر از شما ببینند و با شما مثل یک زیر دست رفتار کنند. با حفظ چنین اسراری تعادل را در دوستی خود برقرار خواهید کرد.

 

نارضایتی از رفتار همسرتان را با خود او درمیان بگذارید نه دیگران

شاید وقتی همسر شما طبق میلتان رفتار نمی کند و یا رفتار و کردار خود شما را عصبانی می کند، به درددل کردن با دوستان نیاز پیدا کنید. البته کمی غر زدن یا گلایه اشکالی ندارد، ولی مراقب باشید ذهنیت دوستانتان را نسبت به همسرتان خراب نکنید چرا که این کار تاثیری ماندگار بر ذهن آنها خواهد داشت. مسلما پس از مدتی شما و شوهرتان همه چیز را فراموش می کنید ولی دوستانتان حرف های شما را راجع به او فراموش نخواهند کرد.

 

نظر همسرتان نسبت به اطرافیانتان را با آن‌ها در میان نگذارید

اجازه ندهید ازدواج در رابطه با اطرافیانتان خللی ایجاد کند. اگر همسرتان از یکی از دوستان شما خوشش نمی آید به او یا حتی سایر دوستان نگویید. به خصوص اگر این دوست مرتکب اشتباه یا رفتار بدی نشده باشد. شما می‌توانید با گفتگوی منطقی با همسرتان و مدیریت روابطتان روابطتان را با آن‌ها حفظ کنید.

 

روابط سابق همسرتان مربوط به شماست نه اطرافیانتان

ممکن است همسرتان در گذشته ازدواج نا موفق و یا روابط نا موفقی داشته بوده است که با گفت‌وگو آن را بین خوتان حل کرده و او را درک کرده باشید اما مطمئن باشید دیگران حتی اگر در ظاهر هم تظاهر به درک این مسئله کنند دید منفی نسبت همسر شما پیدا کرده و بر اساس آن قضاوت‌های نادرستی از او می‌کند که این می‌تواند شما را تحت تاثیر قرار داده و زندگی زناشوییتان را به خطر اندازد.

 

شما متوجه نمی‌شوید که این قضاوت‌ها نشات گرفته از درک نکردن روابط قبلی اوست و آن‌ها منطقی می‌پندارید، در صورتی که تاثیر غیر مستقیم درمیان گذاشتن راز همسرتان است. این درباره‌ی دیگر رازهای گذشته همسرتان هم صدق می‌کند.

 

گفتن رازهای مجردیتان به دیگران می‌تواند تیر خلاصی برای زندگی مشترکتان باشد

گفتن رازهای شما در زندگی مشترک به دیگران، می‌تواند دادن تیر خلاص رابطه‌تان به دیگری باشد که هر موقع بخواهد از آن استفاده کند. پنهان کردن گذشته از همسر تحت هر شرایط و برای هر موردی مقبول نیست، اما اگر به هر دلیل رازی دارید که از همسرتان پنهان کرده‌اید هرگز به دیگران نگویید حتی اگر رابطه‌ی صمیمی با او دارید. وقتی شما نتوانستید رازدار خوبی برای خودتان باشید چگونه انتظار دارید دیگران راز دار شما باشند.

ادامه خبر
آشنایی با بهداشت ازدواج و بهداشت زناشویی

ازدواج یک امر مبارک و فرخنده است.در اهمیت آن بسیار گفته و نوشته شده است.در اینجا مایل نیستیم که به تکرار آنها بپردازیم.فقط لازم می دانیم که به قدر حوصله خوانندگان گرامی، چکیده برخی مطالب را ذکر کنیم.


1- سن مناسب ازدواج:

همانطور که می دانیم بلوغ جنسی زن و مرد،اولین شرط لازم برای ازدواج است.در دخترها این بلوغ بسته به نژاد و شرایط اقلیمی و تغذیه ای ، بین سنین 10 تا 12 سالگی رخ می دهد..در واقع بلوغ جنسی سرآغاز دوره تازه ای در جسم و جان است که در پی آن تغییراتی در فیزیولوژی و اندامهای جنسی دختر روی می دهد. آغاز تخمک گذاری و دوران قاعدگی،بزرگ شدن سینه ها،رویش مو در برخی قسمتهای بدن مانند زیر بغل،اطراف آلت تناسلی،ساق پاها و ... نهایتا منجر به آغاز نوعی گرایش به جنس مخالف می شود.


در پسرها نیز این تغییر بسته به نژاد و شرایط اقلیمی و تغذیه ای، بین سنین 13 تا 15 سالگی رخ می دهد و در اینجا نیز تغییرات جسمانی و روانی را در پی دارد. پسران پس از بالغ شدن، قدرت و شدت نعوظشان کامل می شود و به مرحله تولید اسپرم وارد می شوند که همراه مایع منی از آنها خارج می گردد. علاوه براین در پسران نیز تغییرات دیگر مانند رویش موهای زاید، تغییر تن صدا و گرایش به جنس مخالف، نوید ورود به این دوران را می دهند.


در قدیم به دلایل مختلف، اغلب سن ازدواج نزدیک به سن بلوغ پسران و دختران بود.ولی رفته رفته با افزایش سطح دانش و آگاهی مردم و تغیرات شدید اجتماعی،سن ازدواج نیز تغییر فاحشی یافت.امروزه از سوی مراجع بهداشتی و اجتماعی،سن مناسب ازدواج برای دختران از 18 سال به بالا و برای پسران،24 سال به بالا توصیه می شود.در این موضوع عوامل بسیاری دخالت دارند.البته این مساله استثنائاتی هم دارد.


2- انجام مشاوره ژنتیک:

به دختران و پسرانی که با هم تصمیم به ازدواج می گیرند،توصیه می گردد قبل از هر کاری، با مراجعه به مراجع صلاحیت دار، مشاوره ژنتیک انجام دهند.


می دانیم که، یکی از اهدف اصلی ازدواج، زاد و ولد می باشد و بدیهی است هر پدر و مادری در آرزوی داشتن فرزندان سالم و تندرست هستند.و دیگر اینکه تاثیر عوامل ارثی و ژنتیکی در بروز نارسایی ها در کودکان ثابت شده است.


3- انجام واکسیناسیون و آزمایشهای لازم:

به زوجین جوان توصیه می گردد که قبل از آغاز عمل جنسی و زناشویی،خود را در برابر یک سری از بیماریها مانند هپاتیت واکسینه کنند. همچنین آزمایشهای لازم و مربوط به شناسایی و پیشگیری بیماریهای عفونی نظیر انواع هپاتیت و ایدز را به عمل آورند.


4- سن بارداری:

با توجه به اینکه جسم دختران، تا سن 18 سالگی در حال رشد بوده و استخوان بندی آنها در حال تغییر است،بنابر نظر متخصصان،بهترین سن بارداری 20 تا 30 سال تعریف می شود.ولی اساسا زنان می توانند از سن 18 سالگی تا 35 سالگی، بارداری کم خطری داشته باشند.


5-بهداشت دهان و دندان و دستگاه تناسلی

رعایت بهداشت دهان و دندان و دستگاه تناسلی برای زوجین بسیار ضروری است.اگر دهان یکی از زوجین دارای مشکلاتی مانند بوی ناهنجار،بیماریهای لثه ای، آلودگیهای میکروبی و ... باشد، این امر به کیفیت زندگی مشترک آنها لطمه می زند. از سویی وجود هر نوع بیماری پوستی و مقاربتی مسری می تواند طرف مقابل را نیز آلوده کند. در این مورد آلودگیهای  قارچی، سوزاک و سفلیس را می توان برشمرد.


به ویژه مردان بایستی توجه کنند که آلت تناسلی زن به دلیل آنکه یک عضو تقریبا داخلی محسوب می گردد به بیماریها بسیار حساس می باشد.مردان در هر حالت باید از تمیزی دستها و آلت تناسلی خود مطمئن باشند.زیاد استحمام کنند و قبل از آنکه جهت اجابت مزاج و ادرار به دستشویی بروند، از تمیزی دستان خود مطمئن شوند.این فکر قدیمی را که فقط باید پس از اجابت مزاج دستها را شست، رها کنید.


به طور کلی به جوانان توصیه می شود که در امر ازدواج بیشتر به ندای عقل گوش دهند.نگذارند طوفان احساس، آنها را از رعایت کردن احتیاطات لازم دور سازد. بهتر است که آنها پیش از تعمیق عواطف و احساساتشان ،حداقل یک سری آزمایشهای لازم و ضروری مانند اعتیاد،خون و آلودگیهای ویروسی مانند ایدز و هپاتیت را انجام دهند و در صورتی که در این زمینه ها مشکلی نبود، به مراحل بعدی زندگی مشترک،گام بگذارند.

ادامه خبر

%خرید ازفروشگاه همواره تخفیف

- باسلام خدمت شمادوست عزیزبا استفاده ازاین امکان جدید سایت شما میتوانیدهرگونه کالای مد نظرخود را خرید کنید.
- باخرید خود از افرادی که اجناس خانگی ومحصولات صنایع دستی خودرا دراین فروشگاه قرار دادند کمک میکنید .باتشکرازتمام مردم خوب وحیدیه

جدیدترین اخبار روز

مارادنبال کنید