صفحه اصلی   سرگرمی   سرآشپز
سرآشپز

وحیدیه نگارشهرخبر

سرآشپز

سرآشپز

سرآشپز

سرآشپز

سرآشپز

سرآشپز

 طرز تهیه بیسکو بستنی

بیسکو بستنی یک نوع بستنی خوشمزه و معروف خانگی می باشد که با بیسکویت درست می شود و طعم و مزه بی نظیری دارد. با درست کردن این مدل از بستنی در فصل تابستان به راحتی می توانید یک بستنی ساده را با چند قلم مواد به یک دسر خوشمزه برای عصرانه و پذیرایی از مهمانان تبدیل کنید.

 

مواد لازم برای تهیه بیسکو بستنی:

بیسکوییت مادر یک بسته

شکلات صبحانه یا نوتلا دو تا سه ق غ

شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم

مغزیجات خرد شده دلخواه دو سه قاشق

روغن مایع ۱ ق غ

چوب بستنی به تعداد لازم لوازم قنادیا دارن

 

دستور تهیه بیسکو بستنی:

با کمک قیف یکبار مصرف شکلات را روی بیسکوییت بریزید طبق ویدیوئی که در ادامه خواهید دید و یک چوب بستنی روی آن گذاشته و یک بیسکوییت روی آن قرار دهید. یک ساعت در فریزر استراحت کند. شکلات تخته ای را روی بخار کتری ذوب کنید . روغن مایع اضافه و مغزیجات را دلخواه داخلش بریزید.

 

شکلات را داخل لیوان ریخته و بیسکوییت ها را داخل شکلات مثل بستنی فرو کنید. چون بیسکوییت ها خیلی سرد هستند فوری شکلات بسته می شود. روی کاغذ روغنی گذاشته و صبر کنید تا کاملا خودشونو بگیرن‌د. به مدت طولانی در یخچال قابل نگهداری هست.

 

ویدئو طرز تهیه بیسکو بستنی:

ادامه خبر
طرز تهیه بال کبابی به سبک مالزی

مواد لازم برای تهیه بال کبابی برای 4 نفر:

 

🔸 2 کیلوگرم بال مرغ
🔸 200گرم پیاز بزرگ رنده شده
🔸 1/4 لیوان روغن زیتون
🔸 1 قاشق چای خوری پودر سیر
🔸 2عدد لیموترش
🔸 زعفران به مقدار لازم
🔸 نمک به مقدار لازم"
🔸 2قاشق غذاخوری عسل
🔸 2قاشق غذاخوری ادویه تندوری( #ادویه_تندروی)
🔸 ادویه شان 3 قاشق غذاخوری(#ادویه_شان)

 

طرز تهیه بال کبابی: (زمان تهیه:30 دقیقه ، زمان پخت : 60 دقیقه)

همه مواد را درون یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید سپس بال ها را درون مواد که از قبل آماده کرده اید بریزید و خوب مخلوط کنید بعد بگذاریدبه مدت دو ساعت داخل یخچال بماند. فر را در بالاترین درجه آن گرم کنید بعد مرغ ها را درون ظرف نسوز که از قبل کمی چرب کرده اید بچینیدسپس حرارت فر را تا 180 درجه سانتیگراد کم کنید و به مدت 1 ساعت بگذارید بپزد.

ادامه خبر
 طرز تهیه جوجه کباب چیلی

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب چیلی (4 نفر):

🔸روغن زیتون سه قاشق غذاخوری
🔸سرکه قرمز یک قاشق غذاخوری
🔸لیموترش یک عدد
🔸پودر فلفل قرمز تند یک قاشق چای‌خوری
🔸پودر پاپریکا یک دوم قاشق چای‌خوری
🔸پودر پیاز یک دوم قاشق چای‌خوری
🔸پودر سیر یک دوم قاشق چای‌خوری
🔸فلفل کاین یک عدد کبابی یا تست شده
🔸فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم
🔸سینه مرغ (خرد شده، بدون پوست و بدون استخوان) 450 گرم

 

طرز تهیه جوجه کباب چیلی:

در یک کاسه کوچک روغن زیتون، سرکه و آب لیمو را با هم ترکیب کنید. چاشنی کباب را با پودر فلفل قرمز، پاپریکا، پودر پیاز، پودر سیر، فلفل کاین، نمک و فلفل سیاه آماده و با مواد خیس مخلوط کنید. تکه‌‌های سینه مرغ را در سسی که تهیه کرده‌اید بخوابانید و حدود یک ساعت به آن زمان بدهید که مرینیت شود.

 

گریل یا فر را روشن کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید که گرم شود. در همین زمان تکه‌های مرغ را از مرینیت جدا کرده و به سیخ بکشید.حالا صفحه گریل یا فر را با کمی روغن چرب کنید و سیخ‌ها را روی حرارت بگذارید. حدود 15 تا 20 دقیقه زمان لازم است تا سینه‌ها بپزند، البته این به ذائقه شما بستگی دارد که بخواهید جوجه کباب چیلی آبدار باشد که کاملا بپزد.

 

نکات تکمیلی برای تهیه جوجه کباب چیلی:

✔️شما می‌توانید گوشت طعم‌دار را تا یک هفته در فریزر نگه‌داری کنید، البته بدون سرکه و آب‌لیمو، چرا که اثر اسیدی آن‌ها بافت گوشت را از بین می‌برد.
✔️برای تند شدن این جوجه کباب میتوانید از ادویه هایی که دستور درست کردنشان را در ادویه گذاشته ایم استفاده کنید.
✔️میزان تند بودن جوجه کباب چیلی به سلیقه خودتان بستگی دارد.
✔️در دفعات بعد می‌توانید مرینت تریاکی را هم امتحان کنید.
✔️می‌توانید مقدار کمی عسل را به مرینیت کباب اضافه کنید

ادامه خبر
طرز تهیه کباب ژاپنی

مواد لازم برای بیف رول:

گوشت استیک  6 برش
مارچوبه 12 شاخه
پیاز  12 عدد
هویج 1 عدد
سس سویا ربع فنجان
شکر 2 قاشق غذاخوری
روغن نباتی 2 قاشق غذاخوری
کره 40 گرم
قارچ ریز، خرد شده 100 گرم

 

طرز تهیه:

یک قابلمه آب را بگذارید روی شعله بالا بجوشد. در این حین گوشت ها را از عرض نصف کنید. هر نیمه را بین دو کیسه پلاستیکی بگذارید و با گوشت کوب بکوبید یا با وردنه آنقدر فشار دهید تا ضخامت گوشت 4 میلیمتر شود. این کار را برای بقیه تکه های گوشت تکرار کنید. مارچوبه و پیاز را خرد کنید و به حالت نوارهای باریک به طول 8 سانت درآورید. هویج را هم به همین شکل از طول ببرید. مارچوبه و هویج را 30 ثانیه در آب جوش فرو کنید.

 

سپس پیازها را اضافه کنید و 30 ثانیه در آب جوش فرو کنید. آب آنها را بگیرید و در آب یخ بیندازید و دوباره آب آنها را بگیرید. روی دستمالی بگذارید تا آب آنها کشیده شود. برای پیچیدن بیف رول ها، یک تکه بیف را روی سطح صافی بگذارید. یک تکه مارچوبه، یک تکه هویج و یک تکه پیاز روی بیف بگذارید و آن را محکم بپیچید و با خلال دندان محکم کنید تا باز نشود. این کار را برای بقیه سبزیجات و بیف ها تکرار کنید.

 

سس سویا و شکر را در کاسه ای مخلوط کنید. بیف رول ها را به آن آغشته کنید. 1 قاشق غذاخوری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی شعله متوسط داغ کنید. حالا رول ها را یکی یکی اضافه کنید و حدود 5 دقیقه همه جای آنها را تفت دهید تا قهوه ای شوند و کمی بپزند. سپس آنها را به بشقاب منتقل کنید و روی آنها را بکشید تا گرم بمانند. برای همه رول ها این کار را تکرار کنید.

 

ماهیتابه را تمیز کنید و آن را روی شعله گذاشته و کره را اضافه کنید تا آب شود. قارچ های خرد شده را اضافه کنید و حدود 3 دقیقه تفت دهید تا قهوه ای شوند. بقیه مخلوط سس سویا را به آن اضافه کنید و نیمجوش کنید. سپس از روی شعله بردارید. بیف رول ها را در کاسه های مورد نظر تقسیم کنید و روی آنها سس قارچ بچکانید و در کنار پلو سرو کنید.

ادامه خبر

%خرید ازفروشگاه همواره تخفیف

- باسلام خدمت شمادوست عزیزبا استفاده ازاین امکان جدید سایت شما میتوانیدهرگونه کالای مد نظرخود را خرید کنید.
- باخرید خود از افرادی که اجناس خانگی ومحصولات صنایع دستی خودرا دراین فروشگاه قرار دادند کمک میکنید .باتشکرازتمام مردم خوب وحیدیه

جدیدترین اخبار روز

مارادنبال کنید